[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Mon Jun 4 18:57:35 CEST 2012
Olvasd el megegyszer. A vezerlo es a vezerelt egyseg kozott mar
sima kabelek vannak. Mint 20 eve is. Es legalabb ugyanolyan
megbizhatoan, sot, meg megbizhatobban mukodnek. Itt nincs semmi
kulonbseg, vagy ha igen, akkor az pozitiv.
A problemak a buszon kommunikalo egysegekkel jottek be.
PC-re sem egyszeru tobb szalas, egymassal kommunikalo progikat
irni. Az autoban meg van vagy 30 ECU, tobbsegukben szamos onalloan
kommunikalo alrendszer, szamos busz, melyek kozott ossze-vissza,
tobbfele szabvany szerint gatewayelni kell stb...
Az a szep, amikor egy node-ban van 3 CAN es 5..8 LIN busz, es
kompatibilitasi okokbol 1 CAN buszon is 2-3 fajta network
management van egyszerre, melyek allapotat szinkronizalni kell.
Mindenhonnan mindenhova gatewayelni kell, es termeszetesen minden
komponenst mas gyarto szallit.
Aztan amikor sok evi munkaval az egesz osszeall, kitalaljak,
hogy tok ugyanezt a funkcionalitas meg kell tartani, es at kell
rakni egy teljesen mas hardverre, mas processzorra.
Az a csoda, ha elsore mukodik.
Ha valaki azt allitja, hogy bizonyos korulmenyek kozott egve
marad a lampa, nem erzekel egy kapcsolot, siman elhiszem.
De azt, hogy egy >10 eve, folyamatos es minimalis valtoztatasokkal
gyartott, viszonylag kritikus szerepu ECU csak ugy magatol
megkergul, foleg hogy elvileg a motort is karosito es veszelyes
tuneteket produkaljon, eleg nehezen.
Rendkivuli allitasokhoz rendkivuli bizonyitek kell.
Sajnos az egysegsugaru sofor nem erti hogy mukodik az egesz, es
ha lat egy elektronika/SW hibat, hajlamos azt gondolni, hogy
barmi megtortenhet. Latszolag nincs kettetorve, nem fustol, nem
folyik -> biztos szoftver. Butasag.
On 6/3/2012 4:32 AM, Arnold Fuzesi wrote:
> Can-en kommunikalnak, csak fuggetlen a tobbitol...
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2012.06.02., at 15:55, charles hoss<charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
>> VF<ferenc.valenta at gmail.com> írta (2012. június 2. 10:56):
>>>
>>> En is, de arra tippelnek, hogy balesetveszelyes SW hiba regen
>>> is nagyon keves volt, es most meg kevesebb van.
>>> A legtobb bosszanto apro hiba (zar, lampa stb...) nem kritikus
>>> egysegekben tortenik, es foleg kommunikacios bajok vannak.
>>> Az ABS, motorvezerlo stb... tovabbra sem CAN buszon kommunikal a
>>> motorral, fekkel, tehat pont ugyanannyira erintettek, mint 20 eve,
>>> csak azota tobbet teszteltek, kiforrottabb lett az egesz.
>>
>> ehhez kepest a legzsak can-buszon fut ? elegans .
>> bye
>> dexter
>>
>
>
> .
>
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list