[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 4 02:12:28 CEST 2012
Szali Sandor wrote:
> Szoval ugye ez a jellegzetes csapagyhiba, hogy fuggolegesen kotyog?
> Gondolom hiaba huznak meg a csavart.
Szerintem nem. A csapágyhiba eloször zajjal jár. Ez meg valami gömbfej. Ahogy
tanácsoltam is, áll az autó, nincs felemelve, belecsimpaszkodsz a kerék felso
részébe, és rántasz egy nagyot. Nagyot is fog kottyanni, nem tizedmillimétert.
Fékbetétkopás semmi ilyesmit nem tud okozni. A legkellemetlenebb fékhiba, ha
csíkosra kopik a tárcsa, ezért nyüszít a fék rendesen, mert a fékero hatására
kis elfordulás is bejön, ami miatt a csíkokon kicsit megszorul az azokkal együtt
megkopó fékbetét, aztán vissza, szóval be tud rezegni. Már sokszor kilottem
ilyen hangokat úgy, hogy leköszörültem a csíkokat forgatott kerekek mellett a
féktárcsáról.
> a bal oldalon hatarozottan jobban kopott a fekbetet, a legjobban
> kopott betet
> kb. 4mm.
> Ez lehet attol hogy ott csapagyas a kerek?
Szerintem ott kopik jobban, ahol jól fut a csapágy, mert ott a féktárcsa nem
"pofozza" visszább a fékbetéteket, hanem folyamatosan hozzányomódnak a
féktárcsához, ha mégoly kicsi erovel is, ami ugye abból fakad, hogy a
fékhenger(ek) tömítése rugalmas. Ha kotyog rendesen a kerékcsapágyak miatt a
kerék, akkor úgy visszapofozza pár méter után a fékpedálról lelépve, hogy szinte
hozzá se ér. (Ez amúgy fogyasztáscsökkento hatású is, a zsigulinál szándékosan
állítottam be ilyen okból anno kis kotyogást, gurult is rendesen a járgány, nem
fogta a fék semennyire, ha nem volt fékezés.)
> Dexter mitha irt volna valamit hogy betetcserenel gondosan meg kell a
> dugattyut tisztitani, nem csak visszatolni. Hogy van ez?
Ha ép a porvédo gumi, akkor én nem bántanám. Nem kis meló, ha még szét is
szeded. Persze aki hozzá van szokva, hogy akár a motort is szétkapja, annak
semmi az egész.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list