[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Jun 2 19:31:30 CEST 2012
charles hoss wrote:
> nemi gondolkodas utan igen . kerlek , mondj csak ot olyan okot ,
> amitol padlogazt ad az auto onmaganak , kozos nyomocsoves dizel eseten
Szenzorhiba (tobb lehetoseg), beazas (sok helyen), olaj kerult a
hengerbe (sok modon lehet), stb... Esetleg kozben eppen valami
trukkos uzemmodban volt az ECU, katalizatort, DPF-et regeneralt,
ki tudja.
Szerintem a szoftverhibanak a legkisebb az eselye.
Barmi gaz van, check engine bekapcsol, atvalt limp-home modba,
vagy teljesen le is tilt.
>> Ha nem fut a progi, soha egyetlen injektor nem fog kinyitni.
>> Innen mar kar is folytatni.
>
> akkor fut a program , es megsem megy a leszabalyzas ?
> miert ? vannak olyan uzemmodok , amikor a motort konkretan meg akarja
> gyilkoni a vezerlo ?
>
> honnan szerezte a motor a gazolajat ha nem volt befecskendezes ?
> mitol porgott fel ?
Honnan tudjam? Honnan tudod, hogy szoftver volt?
Megmerted konkretan, hogy az ECU minden bemeno jele hibatlan, es
megis jo sokat fecskendez be? Kidebuggoltad a hibat, sikerult
reprodukalni, megjavitani, javitas utan nem jelentkezik tobbet?
Te azt gondolod, hogy a mechanikai hibakat latod, es mivel nem
lattal semmit, csak SW hiba lehet. Persze az elektromos jeleket
nem latod, es fogadjunk hogy nem nagyon mertel ki semmit.
A szoftveresek meg azt mondanak, hogy latjak a teszteren, hogy
minden a legnagyobb rendben, a progi tokeletesen mukodik az
ellenorzo rendszer ellenorzojenek ellenorzoje sem talalt semmi
hibat, tehat itt biztos nem lehet a hiba. Sot, lehet hogy konkretan
latszana, hogy valamelyik szenzorrol ervenyes, csak a valosaggal
nem egyezo jel jon.
Le kene szokni rola, hogy ha nem tudjuk mi a hiba, akkor rogton a
szoftvert hibaztatjuk. Lehet elektronika hiba, de akkor sem
biztos, hogy SW.
> dexter
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list