[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Jun 2 02:23:20 CEST 2012
Motornal nem fog a hatso fek . Egyszeruen nem .
Brutal nagy laberonel (ahol mar aligha adagolhato) kezdene el blokkolni ,
de mire ide eljutsz , elolvad a hatso fek.
Az elso fek eleg lenne , de a motor teljesitmenye eleg ahhoz hogy az elso
kerek ne is erjen le , de semmikepp ne legyen eleg ahhoz hogy megalljon a
moci .
Nekem egy hete csak a motorfek szunt meg es pokoli nehez volt megfogni a
gepet - kanyarba beleesve a hatsofekkel keresztbefordul , elcsuszik -
motorfekkel lehet egyenletesen csuszva bemenni , igy a kanyar iven is fog
partiz fokot es vegig kontrollalhato a moci.
Enelkul fekkel szinte lehetetlen bevinni ugyanoda , ugyanolyan temponal ,
mert a hatsokerek ilyenkor eleg erosen befele tudja tolni az iven , a fek
pedig nem kontrollalhato ilyen precizitassal.
Bye
Dexter
2012.06.01. 9:01, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> ezt írta:
> Xorn wrote:
>
> Nem úgy van kitalálva az egész. Autónál is jóval kisebb a fék hátul,
>> nagyobb motornál, hátsókerékhajtásnál el tudom képzelni, hogy nem
>> tudsz akkorát fékezni, hogy lefojtsd a motor.
>>
>
> Jó, hogy kisebb, de hogy tényleg nem tudja lefogni a motort, azt nem
> gondoltam volna.
>
> Motorkerékpárnál pedig 90% fölötti az első kerék hatása a fékezésre,
>> de mondanak 95-öt is.
>>
>
> Persze, de ez nem technikai kérdés, hanem menettulajdonságbeli.
> Ha egy nagy dög erősen fékez, de még épp nem áll elsőkerékre, akkor
> evidens, hogy a hátsó kerekekre jószerivel semekkora fékerő se jut, hiszen
> alig érnek az úthoz. Gondolom motornál ahhoz jó nagy gyakorlat kell, ha
> külön van a hátsó és az első fék, hogy mennyire nyomja a hátsót anélkül,
> hogy blokkolna, mert akkor némi stabilitási gondok :-) is felmerülnek.
>
> hjozsi
>
More information about the Elektro-etc
mailing list