[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri Jun 1 09:07:01 CEST 2012


2012/6/1 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Xorn wrote:
>
>> Nem úgy van kitalálva az egész. Autónál is jóval kisebb a fék hátul,
>> nagyobb motornál, hátsókerékhajtásnál el tudom képzelni, hogy nem
>> tudsz akkorát fékezni, hogy lefojtsd a motor.
>
> Jó, hogy kisebb, de hogy tényleg nem tudja lefogni a motort, azt nem
> gondoltam volna.

Pedig de.

>> Motorkerékpárnál pedig 90% fölötti az első kerék hatása a fékezésre,
>> de mondanak 95-öt is.
>
> Persze, de ez nem technikai kérdés, hanem menettulajdonságbeli.

Viszont ennek megfelelően is méretezik a fékeket, különben nagy guzmi
van belőle, ha túllehet fékezni a hátsó kereket.

> Ha egy nagy dög erősen fékez, de még épp nem áll elsőkerékre, akkor evidens,
> hogy a hátsó kerekekre jószerivel semekkora fékerő se jut, hiszen alig érnek
> az úthoz. Gondolom motornál ahhoz jó nagy gyakorlat kell, ha külön van a
> hátsó és az első fék, hogy mennyire nyomja a hátsót anélkül, hogy blokkolna,
> mert akkor némi stabilitási gondok :-) is felmerülnek.

Optimális módon úgy kell fékezni, ha tényleg nagyot kell, hogy pici
hátsó fék, orra bukik a motor, és akkor az elsőt, amikor már rajta a
súly. A hátsó keréken viszont kell valami súlyt hagyni, különben
elvész az iránytartás.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list