[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri Jun 1 08:35:48 CEST 2012


2012/6/1 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Xorn wrote:
>
>> Nem hiszem. Szerintem nem csinálnak semmit. Az amerikai példában még
>> arra is volt idejük, hogy mobilon a 911-et hívják, még hangfelvétel is
>> volt róla, hogy 1-2 percig beszéltek, hogy jaj, 160-nal megyünk és jön
>> a kereszteződés, jaj, jaj. De még a rendőrök sem mondták nekik a
>> telefonba emlékeim szerint, hogy meg kellene próbálni fékezni...
>
> Nahát, erre rémálmaimban se gondolnék, hogy van ilyen. Elképesztő!
> És lehet, hogy egy ilyen mégis pert nyer?

Amennyire emlékszem, nem élték túl.

>> Határeset. Egy nagyobb autó masszív motorja még úgy is el tudja
>> rántani a kasztnit, hiszen ilyenkor a féket alig kell lépni, hogy ne
>> másszon az autó. Rádaásul az újabbak ilyenkor már maguktól is
>> fékeznek, nem kell egyáltalán nyomni a pedált.
>
> Persze, nem arra gondoltam, hogy nyomja a féket a sofőr, mint süket a
> csengőt, hanem csak ott a lába, ezért hamarabb tudna fékezni. (Onnan is
> lehet tudni, hogy a zemberek lába a féken van, hogy minden ilyen sorban, pl
> lámpánál, szinte az összes autó féklámpája világít. Még azoké is, akiké nem
> automata, mert van, hogy az út nem vizszintes, és elgurulna a járgány.

Meg nam baj, ha a hátsók látják, hogy állás van, nem menés. Nekem így
tanították anno.

>> A motoron a hátsó fék eléggé jelképes. Ott pont nem igaz az, hogy a
>> fékhatás nagyobb, mint a motor hajtóereje (az csak az első fékkel
>
> Ezt komolyan mondod? Nem lehet a hátsó kereket a motor nyomatékáig fékezni?
> Hát ez elég gáz.

Nem úgy van kitalálva az egész. Autónál is jóval kisebb a fék hátul,
nagyobb motornál, hátsókerékhajtásnál el tudom képzelni, hogy nem
tudsz akkorát fékezni, hogy lefojtsd a motor.

Motorkerékpárnál pedig 90% fölötti az első kerék hatása a fékezésre,
de mondanak 95-öt is. Az én motormon elöl van 2 db 300-as vagy 320-as
tárcsa, oldalanként 2-2 dugattyúval, a hátsó keréken meg egy darab
260-as, egy dugattyúval. Ezt az 56 lóerőt talán még meg lehet fogni
vele. Azután gondolj egy Hayabusára, ahol akár 4-5-ször ennyi a lóerő,
de nemigen van nagyobb fék rajta hátul. Elöl igen, de az más kérdés.

>> Ráadásul gázt adni anélkül is lehet, hogy rajta ülne az ember a gépen,
>> úgy pedig a hátsó féket elérni esélytelen.
>
> Na jó, azt az esetet nem gondoltam át, hogy áll a motor, valaki fogja, hogy
> ne dőljön el, és jár a motor.

Mondjuk ilyenkor nehéz sebességbe rakni is, az is igaz. :-)

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list