[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Jun 1 08:19:32 CEST 2012
2012/6/1 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Xorn wrote:
>
>> Kell hozzá egy kis idő, mire rájön az ember, hogy a cucc éppen
>> kiszámíthatatlan üzemmódba váltott, és onnan már nem mindig van idő
>> cselekedni.
>
> Lehet, én még nem kerültem hasonló helyzetbe, csak arra gondoltam, hogy ha a
> járgány nemkívánt módon és tempóban halad, az ember ösztönösen a fékre lép.
Neked igen. Nekem is. Azután nézz körül a tiedtubuson autós témában,
hogy milyen varázslók vannak a nagyvilágban az utakon. Szerinted egy
ilyen mit fog tenni, ha elkezd padlógázon gyorsítani az autó? Max.
sikít hozzá, és görcsösen kapaszkodik a kormányba, valamint
reménykedik a vakszerencséjébe.
> Ezek szerint amikor önállósítja magát a gáz, az emberek lebénulnak, és nem
> jut eszükbe a fék, ösztönösen se nyúlnak hozzá, hanem pl elkezdik a lábukkal
> felfelé piszkálni a gázpedált?
Nem hiszem. Szerintem nem csinálnak semmit. Az amerikai példában még
arra is volt idejük, hogy mobilon a 911-et hívják, még hangfelvétel is
volt róla, hogy 1-2 percig beszéltek, hogy jaj, 160-nal megyünk és jön
a kereszteződés, jaj, jaj. De még a rendőrök sem mondták nekik a
telefonba emlékeim szerint, hogy meg kellene próbálni fékezni...
> Az világos, hogy ha az ember áll a zebránál, és ekkor jön létre a hirtelen
> gázzal történő elstartolás, akkor abban a pár méterben egyszerűen esélytelen
> a dolog. Hacsak nem azt vesszük, hogy az automaták általában húzzák kicsit a
> gépet, ha jól sejtem akkor is, ha nincs gáz, szóval a sofőr lába eleve a
> féken van.
Határeset. Egy nagyobb autó masszív motorja még úgy is el tudja
rántani a kasztnit, hiszen ilyenkor a féket alig kell lépni, hogy ne
másszon az autó. Rádaásul az újabbak ilyenkor már maguktól is
fékeznek, nem kell egyáltalán nyomni a pedált.
>> Motornál pl. nem baj, ha fogja az ember a kormányt, ahol a
>> fék van. Félúton röptében a palánk felé ez már egyáltalán nem biztos,
>> hogy lehetséges...
>
> Az a röptében már odébb van időben.
> Másrészt tudtommal a lábfékkel lehetne megállítani a hátsó kereket, ahol a
> hajtás van ugye.
A motoron a hátsó fék eléggé jelképes. Ott pont nem igaz az, hogy a
fékhatás nagyobb, mint a motor hajtóereje (az csak az első fékkel
együtt igaz, de az külön működik a motoron, pár Hondát kivéve).
Ráadásul gázt adni anélkül is lehet, hogy rajta ülne az ember a gépen,
úgy pedig a hátsó féket elérni esélytelen.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list