[elektro-etc] Multi lélektan

VF ferenc.valenta at gmail.com
Mon Jul 9 23:47:51 CEST 2012


charles hoss wrote:

> igen . csak sw cserevel javitottak :
> http://www.euroncap.com/Content-Web-Article/38103f65-e2d1-430f-86f7-b29db3b29b5f/improved-nissan-navara-gains-three-star-rating.aspx

Tul sok reszletet nem irnak, pl hogy miert volt az a kesleltetes.
Ugy terveztek, vagy a progi volt lassu? Nyilvan nem azonnal kell
nyitni a legzsakot, ahogy meguti valami a lokharitot, hanem ha teljesen
bizonyos, hogy szukseg van ra, akkora az utkozes energiaja.
Itt rogton van nehany, mechanikatol, egyebektol fuggo parameterunk.
A nyitas is nyilvan tobb fazisban, az utkozes iranyatol stb.. fuggo
idozitessel tortenik, itt megint van nehany parameter, amit el lehet qrni.

Kb 99%, hogy ilyesmin csusztak el. Vagy tobb. Az, hogy egy klasszikus
programhiba lett volna, valamit elirt a koder, es emiatt rossz helyre
ugrott a proci stb.., gyakorlatilag kizarhato.

>> Talan ez lesz az?
>> http://www.warrantyguide.co.uk/vehicle-recall-F3E883FB1CDEFB548025771A00285221-fiat-scudo-van-recall
> 
> igen . de itt is valami sw hibarol frocsognek

Ez nekem is gyanus. Osszesen 5384db autot erint, es vegul is "csak"
a vilagitasrol van szo.
Nem akarom bagatellizalni a problemat, de ezt azert nem ugy szoktak
kezelni sulyossagban, mintha a fek menne el...

> a rinyalas nem ennek az egy esetnek szol hanem az altalanos hozzaallasnak .
> nem a visszahivasok miatt kaptak a birsagot hanem a kesedelmes
> visszahivasok es  titkolozas miatt .

Ez van. Probaltak meguszni. Baj nem tortent.

> nalam tobbnyire ket izzoszal van elol , de en meg draga luxusautokon
> edzodtem , nem a mai nemet kontakthibahalmokon .

Nekem csak 1 lampankent, ha az egyik kieg, nemsokara megy a masik is,
es akkor sotet lesz. Az autok tulnyomo tobbsege ma is igy mukodik.
Ehhez kepest az elektronika meghibasodasanak kockazata elenyeszo.

> vagy egy evigtat megjavitani , vagy nagyon surun szallnak el , mert
> rengeteg egy-ket lampat elolto romot latni az utakon .

Kieg az izzo, csak szerviz tudja cserelni, mert talan meg a
hengerfejet is le kell venni, idopont 2 hetre van...
Ez szerintem is elfogadhatatlan, amig halogent hasznalunk, nem lenne
szabad megengedni, hogy ne lehessen ut szelen azonnal izzot cserelni.

> igen . a multi ellenes amerikai DOT es euro ncap , vagy a fiat ceg
> visszahivasa ? egytol egyiksw hibat emiltenek , amit sw cserevel lehet
> javitani .

SW cserevel lehet javitani != SW hiba

> ugyanezt mondjuk mikor tudod megtenni ha meguntad hogy egy olyan
> orszagban elsz ahol tompitottat kell hasznalnod nap kozben - de
> ilyenkor tovabb kell bamulni a muszerfalat ha el akarod olvasni mert
> alig latszik es ez veszelyes ? mennyiert irnanak bele normalis sw-t ?
> ki irna meg ?

1. Ha normalis a gyarto, a tompitott orszagba :) olyan szoftverrel
szallitja az autot, ami nem veszi le a muszerfal fenyerejet
2. Nem veszel ilyen autot, nyilvan megnezed a muszerfalat, nekem pl
mar a kromkeretes muszerek is kizaro okok :)
3. Beallitod a fenyerejet olyanra, hogy nappal is lasd
4. Nem csak szoftver van a vilagon, nyilvan valaki megunja, es kicsereli
a LED-ek aramkorlatozo ellenallasat, es megirja forumon, hogy kell
(Nekem az ora ilyen, utalom is, de meg nem hackeltem meg, pedig ha
jol emlexem csak 1 drotot kell elvagni)

> http://ispburger.blogspot.hu/2007/01/automotive-software-bugs.html
> ha elveszett a forraskod , akkor kozponti egyseg cserevel lehet
> javitani ...ugyanolyanra , mert a ceg nem erdekelt abban hogy javitsa
> hibat- csak bban hogy elhuzza addig amig megszabadul a vevoitol .

Szar ugy. 35 ev mulva a mi szoftvereinkkel is ugyanez lesz, csak
addig kell megorizni a forrast :)
Erdekes sztori, nem tudom hogy tortenhetett. Akikkel mi dolgozunk,
azoknal ez nem fordulhat elo, hacsak nem tor ki valami haboru vagy
forradalom, es lebombaznak mindent.

> dexter

-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list