[elektro-etc] Multi lélektan

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
Mon Jul 9 09:08:08 CEST 2012


2012.07.08. 11:59 keltezéssel, VF írta:
> Siman lehet, hogy a legzsak-rendszer tervezoi szandekosan irtak elo 30ms
> kesleltetest, azt a programozok lekodoltak, kiderult nem jo -> programhiba,
> lusta es bena programozok, elegtelen teszteles etc... Nem igaz.

SW hiba.
Nem csak a syntax error az sw hiba. A szoftverben egy problémát kell 
megoldani. Ha nem sikerült, akkor hibás a szoftver.

Ha rosszul méretezik a gyújtótrafó meghajtó FET-et, ezért időnként 
elszáll, az hardver hiba. Igaz hogy tervezésnél került bele, de hardvert 
érinti, hardver hiba.

Ha rosszul tervezik meg a szoftvert, akkor az szoftver hiba. Attól hogy 
a kóderek tökéletesen leprogramozzák a szar tervet, attól még a szoftver 
hibás, mert nem látja el a feladatát a kívánt módon.

Tesztelési hiba.
Igen az, mert ha annyire rohadtul tesztelve van, akkor ki kellene hogy 
bukjon még a gyárban. Az hogy a rosszul tervezett szoftver átmegy a 
rossz tervnek megfelelő regressziós teszten, az nem jelent semmit. A 
rendszer továbbra is hibás.


>> Mit guglizzak ezen ? Sw upgrade-el javitottak. Ahogy a scudo elalvo
>
> Ebbol nem kovetkezik hogy SW hiba volt, az meg foleg nem, hogy nem
> direkt igy terveztek, hanem egy programhiba okozta.

Direkt terveznek úgy egy lámpa vezérlést, hogy mondjuk szakadó esőben, 
kanyarban elaludjon.

Biztos nem sw hiba, valószínűleg az esőérzékelő nem jelezte hogy szakad 
az eső, az oldalirányú gyorsulásszenzorról a sodrós kanyarvétel miatt 
éppen leszakadtak a vezetékek, a fényérzékelő is meghibásodhatott ezért 
az sw úgy gondolta, hogy nem veszélyes ha most kicsit kialszik a lámpa. :-)


> A kritikus rendszerek eleg alaposan le vannak tesztelve, nem jellemzo
> hogy ilyen hibak forduljanak elo.
> Az elszakado vezetek nem szoftverhiba. A kialvo lampa, allo helyzetben
> rosszul kapcsolo valto, stb... nem kritikus.
> (Lehet rajta vitatkozni, de jelenleg nem szamitjak annak)

Jellemző vagy nem jellemző, csak visszahívják az autókat, 
sokezer-tízezres mennyiségben.

Leszakadó vezeték... Jó vicc.

Egy marógépen oda tudják vinni a szenzorokhoz a vezetéket amik métereket 
mozognak naponta többezerszer, egy autó üléshez, ami 20 centit mozog 
félévente, ahhoz nem?

Hogyhogy 20 éve nem szakadtak le a vezetékek ekkora mértékben?

Ha valamilyen oknál fogva ma mégis tényleg leszakadnak, ilyen gyakran, 
akkor miért nem jelzi az agyontesztelt szoftver, hogy leszakadt a vezeték?

Miért nem ezt javítják ki, ha nem sw hiba?

SW cserével kerülik meg a vezeték hibáját? Na na legyünk már nevetségesek...



More information about the Elektro-etc mailing list