[elektro-etc] Multi lélektan

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Jul 9 02:53:56 CEST 2012


VF <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2012. július 8. 18:54):
> charles hoss wrote:
>
>> Az bizony. Beirtad a google-be hogy nissan airbag delay ncap es egy
>> pontiac-ot dobott ki ?
>> Lehet hogy a google sem a regi mar :)
>
>
> Nincs vegtelen idom minden butasagot ellenorizni.

honnan tudod hogy butasag ha nem ellenorizted ? akkor inkabb keresel
egy butasagot es onnantol arrol beszelgetunk? nemaa.

> A Nissan-nal valami szenzor hibaja miatt nem nyilt ki az utasoldali
> legzsak, emiatt volt visszahivas.

igy kapott 2008-ban egy athuzott csillagot az euro ncap-tol , amit
aztan sw cserevel harom csillagra javitottak .
http://www.euroncap.com/tests/nissan_navara/317.aspx
az egy csillagot a biztonsagi ov figyelmeztetesre kapta - tehat a
tobbi vedelem minuszra vizsgazott ha egy ala kerult :)


> Szoftverhibasat nem talaltam. A Pontiac-os volt a legkozelebb
> ahhoz amit kerestem, szoftver es delay stimmelt, csak a tipus nem :)
>
> Tudsz linket?

igen . csak sw cserevel javitottak :
http://www.euroncap.com/Content-Web-Article/38103f65-e2d1-430f-86f7-b29db3b29b5f/improved-nissan-navara-gains-three-star-rating.aspx

>> Nem , szerintem is direkt terveztek ugy hogy nagysebessegnel random
>> elalszik a vilagitas .
>> Lehet hogy csak a vilagitaskapcsolo kontakthibajat javitottak sw-bol - van
>> egy hiba , de bennehagyjak , mert athidalhato sw-bol.
>
>
> Talan ez lesz az?
> http://www.warrantyguide.co.uk/vehicle-recall-F3E883FB1CDEFB548025771A00285221-fiat-scudo-van-recall

igen . de itt is valami sw hibarol frocsognek

>> Hogy valaki vegallasig allitja az ulest?
>> Szerintem a legegyszerubb javitas az lenne ha beirnak a hasznalati
>> utasitasba 5-os betumerettel a legal infoba hogy az ulest tilos
>> ketharmadon
>> tul allitani - az autoba beulessel on elfogadja a felhasznaloi
>> licensszerzodest mentesitve a gyartot mindennemu felelosseg alol :)
>
>
> Nyilvan meg kell csinalni, de felesleges ennyit rinyalni miatta.

a rinyalas nem ennek az egy esetnek szol hanem az altalanos hozzaallasnak .
nem a visszahivasok miatt kaptak a birsagot hanem a kesedelmes
visszahivasok es  titkolozas miatt .

>> Probald ki az elalvo lampat ejszaka . Lampatol elindulaskor allj robogoval
>> egy ilyen auto moge es akkor mondd hogy nem kritikus.
>
>
> En csak annyit mondok, hogy amig egy szazadmilimeter vastagsagu
> wolframszalon mulik, hogy meghalsz vagy nem, addig kar az elektronika
> megbizhatosagat firtatni.

nalam tobbnyire ket izzoszal van elol , de en meg draga luxusautokon
edzodtem , nem a mai nemet kontakthibahalmokon .
vagy egy evigtat megjavitani , vagy nagyon surun szallnak el , mert
rengeteg egy-ket lampat elolto romot latni az utakon .

> Foleg, hogy a legalabb 10x elettartamu, sokkal megbizhatobb xenont
> kiutaltak az autokbol. Pedig az meg jelzi is elore, ha tonkre akar
> menni, nem csak hirtelen kialszik.

igen . vacak dolog - annak idejen a halogenre is csunyakat mondtak -
aztan meggondoltak .

>> Irt valaki olyat hogy ez vegytisztan sw hiba ? A sw ugyanolyan
>> gondossaggal
>
>
> Persze, folyamatosan frocsogtok a szoftverre.

igen . a multi ellenes amerikai DOT es euro ncap , vagy a fiat ceg
visszahivasa ? egytol egyiksw hibat emiltenek , amit sw cserevel lehet
javitani .

>> keszult mint a tobbi reszlet. Ez a problema .
>> A sw olyan komponens amit nehezebben tesztelheto , alattomosabb hibak
>> vannak benne es nincs esely arra hogy utangyartott darabbal csereld le a
>> szemet tesco gazdasagos hulladekot.
>
>
> Miert is kene lecserelni? Tulajdonkeppen tok keves a szoftverhiba,
> a kabelek esnek szet, szenzorok hibasodnak meg, ez a gyakoribb.
> Persze lehet, hogy ettol megkergul az SW, nem jol kezel le minden
> esetet, de az alapproblema nem a szoftver.

tetelezzuk fel hogy megveszel valami ipari hulladek vackot kettos
tomegu lendkerekkel . mesz vele 150.000kmt , szethullik hogy szokott
es elmesz a boltba venni egy ujat a gyartol mondjuk felmilkaert , vagy
egy nem kettos tomegu , massziv , tartos sachs egyseget mondjuk
hetvenezerert ?
ugyanezt mondjuk mikor tudod megtenni ha meguntad hogy egy olyan
orszagban elsz ahol tompitottat kell hasznalnod nap kozben - de
ilyenkor tovabb kell bamulni a muszerfalat ha el akarod olvasni mert
alig latszik es ez veszelyes ? mennyiert irnanak bele normalis sw-t ?
ki irna meg ?

http://ispburger.blogspot.hu/2007/01/automotive-software-bugs.html
ha elveszett a forraskod , akkor kozponti egyseg cserevel lehet
javitani ...ugyanolyanra , mert a ceg nem erdekelt abban hogy javitsa
hibat- csak bban hogy elhuzza addig amig megszabadul a vevoitol .


bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list