[elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Jul 2 17:15:17 CEST 2012
nemtudom hogy mas-e az allekonysaga. a szakik szerint pl a tonkremenetel egyik formaja savasodas, lehetne ph-t merni?
vajk
________________________________
From: Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Monday, 2 July 2012, 16:27
Subject: Re: [elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
Na nekem volt valami 7-8ekm 1 év után a csoda-olajban. Próbáltam
megbeszélni a szervizessel, hogy hagyjuk benne, azt mondta, azt nem
lehet. Kérdeztem miért, megromlik? Hát, végülis igen. Na és ha nem a
motorban állt volna egy évet, hanem a polcon a flakonjában, akkor is
megromlott volna? Igen. Akkor miért van többéves szavatossági idő ráírva???
Gábor
2012.07.02. 16:15 keltezéssel, vajk fekete írta:
> magyarul a vege megis az lesz, hogy az
> - olcso 0W olaj
> - draga 0W olaj
> - olcso belevalo olaj surubb cserevel
>
> kozul azonos koltseg mellett a harmadik ami legtobbet hasznal a motornak. ehhez kepest a szerviz/kereskedo megis mindig a dragabb olajra akar rabeszelni, nem a surubb cserere. sot, volt mar hogy azzal probalta ramsozni a dragabbat, hogy az olyan szuper, hogy raerek kesobb cserelni.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: Kovács József<kj at faldeko.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Monday, 2 July 2012, 16:03
> Subject: Re: [elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
>
>
>
> 2012.07.02. 15:21 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Oké, nem is az ő szaktudásáról van szó, én is azért raktam be azt az
>> olajat, mert azt választottam. De rakhattam volna valami egész zordat
>> is, amit jópénzért amúgy a márkaszervizek használnak, szerintem az
>> élettartamban az sokkal többet számított volna, mint a szerencse, vagy
>> nemajándék.
> Az olaj mágiában nem nagyon hiszek...
>
> A motorolajnak igazából két lényeges mutatója van
> - a kenőképesség
> - az élettartam
>
> A kenőképesség gyakorlatilag mindnél azonos.
> Lévén, hogy manapság már csak /SX jelzésűt kapsz.
> Az meg mindenhez jó, ami nem extra spéci motor :-)
>
> Az élettartam az már fogósabb kérdés...
> Ez függ az alapolajtól és főleg az adalékolástól.
>
> A harmadik tulajdonság a viszkozitás fokozat.
> Ami a meleg oldalon, üzem meleg motornál gyakorlatilag azonos.
> Amiben eltérnek az olajok, az a hideg oldali viszkozitás
> és a görbe lefutása a hideg>>üzemmeleg állapotok között ...
>
> Meleg oldalon, ezért a mondjuk 1995 utáni motor tervezésű,
> utcai autóknak gyakorlatilag mindegy, hogy 20/30/40 olaj kerül beléjük.
>
> Hideg oldalon mondjuk -35...+60 fok közötti motor hőmérséklet sávban,
> azonban már nagyon nem mindegy, hogy milyen fokozatú az olaj.
>
> A jó állapotú motorba a minél kisebb W fokozat az előnyös.
> (mellé lehetőleg a kisebb meleg oldali fokozattal)
>
> A ~10 év alatti, nem széthajtott motorba az optimum: 0W-30 manapság.
>
> Ha, ebből erősen csipeget a kopások miatt, akkor: 5W-40
>
> -----
>
> Más kérdés a pl. VW stílusú extrém periódus mánia.
> Ami spéci adalékolást kíván, de, ha nem gyúr az ember
> az extra hosszú csere periódusra, akkor ezekbe is jó
> a standardabb olaj is...
>
> KJ
>
>> Gábor
>>
>>
>> 2012.07.02. 15:12 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>> 2012.07.02. 15:05 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>> Nekem azt mondta a szerelő, hogy a vékony olaj amit beleraktam, nem
>>>> lenne jó, ha sportosan vezetnék, intenzív gyorsítások, ilyenek.
>>>
>>> Kéne egy kis kenési továbbképzés annak szerelőnek...
>>> Aki egy utcai átlagautóra ilyet mond.
>>>
>>> KJ
>>>
>>>> Gábor
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list