[elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Jul 2 16:15:53 CEST 2012
Annál az látszik, hogy mi nincs, ami az itthoniakkal van. :-)
A mondeo.hu-t nem tegnap alapították, hogy kapásból csak tíz évestől
induljon bármilyen tapasztalat.
Best regards,
Andy
2012/7/2 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> amit tobbszazezerrel hoznak, abbol hogyan latszik hogy 150K-nal mi van vele?
>
> atlagban teljesen elhiszem hogy az atlag 150K oraallasu magyar es angol auto eltero allapotban van. de amig az atlag 150K oraallasu angol autoban atlag 160K van, addig egyes tipusoknal az atlag 150K oraallasu magyar autoban atlag 250K van.
>
> ahogy nezem, az mk3-at 2000-2007 gyartottak. az oregek akkor tobb mint 10 evesek. ezek kozott eleg ritka lehet amiben csak 150K kilometer van. Biztos lehet peldat hozni olyanra, aki egy ekkora autot evi 15000km hajt, de az atlag nem ez.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Monday, 2 July 2012, 15:30
> Subject: Re: [elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
>
> Az enyémnek pl. a harmadik vagyok, viszont ismerem az autó eddigi
> előéletét (nem a tulajoktól). Feleségem autójának második tulaja
> vagyunk, és ott sem az előző tulaj bemondása volt az alap, hogy mi
> volt az autóval.
>
> De van a mondeo.hu-n olyan autó is, amit saját maga vett újonnan az
> ember, meg olyan is, amit Németországból maga hozott valahányszázezer
> kilométerrel, és eléggé látszik a mondott trend.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/7/2 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>> hanyadik tulajuknal vannak ezek az mk3 mondeok?
>> vajk
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Monday, 2 July 2012, 14:49
>> Subject: Re: [elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
>>
>> A tapasztalatok szerint a MK3-as Mondeok .hu 150 ezer körül bírnak,
>> utána elkezd spénesedni a CR szivattyú, majd a spén a
>> porlasztócsúcsokba kerülve megeszi belülről azokat. Német, angol autók
>> a dupláját is simán elfutják gond nélkül. Egyes esetekben lehet persze
>> a karbantartás hiánya, de nagy átlagban az egyetlen lényeges különbség
>> csak az üzemanyagban lehet.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2012/7/2 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
>>> Azért az is számít, hogy mi a terved azzal az autóval. Ha 5-6 évre vetted,
>>> aztán úgyis eladod, jó eséllyel szerintem mindegy. Ha hosszabb időre, azt a
>>> kollégák már megmondták, hogy ezek a modern autók eldobhatósra vannak
>>> tervezve, szóval felesdel, nem ezen fog múlni. Feltételezem, amúgy a
>>> használaton sokkal több múlik, mennyire hajtja szét az ember, leállítja
>>> forrón a turbót, meg ilyenek.
>>> Még az is lehet, hogy már van valami adalék arra az esetre, ha valaki
>>> nagyobb arányú dúsítottat használ, abból lehet belerakni.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2012.07.02. 14:30 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>
>>>> Pont ezért tettem fel a kérdést egy független szakemberekből álló
>>>> listán, ahol ha nem is olajipari meg kenéstechnikai szakik vannak,
>>>> azért az bebizonyosodott, hogy elég sok dologhoz ért a "közösségi
>>>> tudat". :-)
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2012/7/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>>>>>
>>>>> Szerintem ez tipikusan az a kérdés, hogy ha az üzemanyagtársasághoz
>>>>> fordulsz, te leszel az idióta okostojás, akinek semmi köze hozzá, ezt ők
>>>>> sokkal jobban tudják, ha meg a márkaszervizhez, csak széttárják a
>>>>> karjukat,
>>>>> mert nekik ezt nem mondja meg fentről senki, de nem is különösebben
>>>>> érdekli
>>>>> őket.
>>>>>
>>>>> Kb. olyan, mintha az orvosságod mellékhatásairól beszélgetnél az
>>>>> orvossal/patikussal/gyártóval. Az orvos szerint nem a te dolgod, majd ő
>>>>> eldönti mit vegyél be, és különben is azt csak azért írják oda a gyártók,
>>>>> hogy védjék magukat. A patikus majd mond valami sületlen baromságot, vagy
>>>>> azért mert ő sem ért hozzá, de muszáj válaszolnia, hogy ne nézzék
>>>>> hülyének,
>>>>> vagy mert nem feltételezi rólad, hogy több eszed van egy átlag
>>>>> nyuggernél. A
>>>>> gyártó meg odaírta, részéről lezárt a téma.
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012.07.02. 14:09 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>
>>>>>> No, pont ez az... Meddig fogadják el GO-nak a biodízellel "dúsított"
>>>>>> verziót? Illetve ami az eredeti kérdés, hogy mennyiben
>>>>>> számszerűsíthető ez a dolog?
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2012/7/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>>>>>>>
>>>>>>> Többnyire bele is írják a gar. feltételekbe, hogy csak azzal az
>>>>>>> üzemanyaggal
>>>>>>> hajthatod, amire tervezték.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gábor
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2012.07.02. 13:19 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>>
>>>>>>>> Mennyi is most aktuálisan a biodízel-arány benne?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ennyi biodízel, aminek közismerten sokkal rosszabb a kenési képessége,
>>>>>>>> mint az ásványolaj-gázolajnak, mennyivel ronthatja le a kenést egy
>>>>>>>> common rail szivattyúban? Tud-e az ilyesmi észrevehető csökkenést
>>>>>>>> okozni a várható élettartamban?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>
>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list