[elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Jul 2 16:15:20 CEST 2012
magyarul a vege megis az lesz, hogy az
- olcso 0W olaj
- draga 0W olaj
- olcso belevalo olaj surubb cserevel
kozul azonos koltseg mellett a harmadik ami legtobbet hasznal a motornak. ehhez kepest a szerviz/kereskedo megis mindig a dragabb olajra akar rabeszelni, nem a surubb cserere. sot, volt mar hogy azzal probalta ramsozni a dragabbat, hogy az olyan szuper, hogy raerek kesobb cserelni.
vajk
________________________________
From: Kovács József <kj at faldeko.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Monday, 2 July 2012, 16:03
Subject: Re: [elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
2012.07.02. 15:21 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Oké, nem is az ő szaktudásáról van szó, én is azért raktam be azt az
> olajat, mert azt választottam. De rakhattam volna valami egész zordat
> is, amit jópénzért amúgy a márkaszervizek használnak, szerintem az
> élettartamban az sokkal többet számított volna, mint a szerencse, vagy
> nemajándék.
Az olaj mágiában nem nagyon hiszek...
A motorolajnak igazából két lényeges mutatója van
- a kenőképesség
- az élettartam
A kenőképesség gyakorlatilag mindnél azonos.
Lévén, hogy manapság már csak /SX jelzésűt kapsz.
Az meg mindenhez jó, ami nem extra spéci motor :-)
Az élettartam az már fogósabb kérdés...
Ez függ az alapolajtól és főleg az adalékolástól.
A harmadik tulajdonság a viszkozitás fokozat.
Ami a meleg oldalon, üzem meleg motornál gyakorlatilag azonos.
Amiben eltérnek az olajok, az a hideg oldali viszkozitás
és a görbe lefutása a hideg>>üzemmeleg állapotok között ...
Meleg oldalon, ezért a mondjuk 1995 utáni motor tervezésű,
utcai autóknak gyakorlatilag mindegy, hogy 20/30/40 olaj kerül beléjük.
Hideg oldalon mondjuk -35...+60 fok közötti motor hőmérséklet sávban,
azonban már nagyon nem mindegy, hogy milyen fokozatú az olaj.
A jó állapotú motorba a minél kisebb W fokozat az előnyös.
(mellé lehetőleg a kisebb meleg oldali fokozattal)
A ~10 év alatti, nem széthajtott motorba az optimum: 0W-30 manapság.
Ha, ebből erősen csipeget a kopások miatt, akkor: 5W-40
-----
Más kérdés a pl. VW stílusú extrém periódus mánia.
Ami spéci adalékolást kíván, de, ha nem gyúr az ember
az extra hosszú csere periódusra, akkor ezekbe is jó
a standardabb olaj is...
KJ
> Gábor
>
>
> 2012.07.02. 15:12 keltezéssel, Kovács József írta:
>>
>>
>> 2012.07.02. 15:05 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>> Nekem azt mondta a szerelő, hogy a vékony olaj amit beleraktam, nem
>>> lenne jó, ha sportosan vezetnék, intenzív gyorsítások, ilyenek.
>>
>>
>> Kéne egy kis kenési továbbképzés annak szerelőnek...
>> Aki egy utcai átlagautóra ilyet mond.
>>
>> KJ
>>
>>> Gábor
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list