[elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Jul 2 15:30:34 CEST 2012
Az enyémnek pl. a harmadik vagyok, viszont ismerem az autó eddigi
előéletét (nem a tulajoktól). Feleségem autójának második tulaja
vagyunk, és ott sem az előző tulaj bemondása volt az alap, hogy mi
volt az autóval.
De van a mondeo.hu-n olyan autó is, amit saját maga vett újonnan az
ember, meg olyan is, amit Németországból maga hozott valahányszázezer
kilométerrel, és eléggé látszik a mondott trend.
Best regards,
Andy
2012/7/2 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> hanyadik tulajuknal vannak ezek az mk3 mondeok?
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Monday, 2 July 2012, 14:49
> Subject: Re: [elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
>
> A tapasztalatok szerint a MK3-as Mondeok .hu 150 ezer körül bírnak,
> utána elkezd spénesedni a CR szivattyú, majd a spén a
> porlasztócsúcsokba kerülve megeszi belülről azokat. Német, angol autók
> a dupláját is simán elfutják gond nélkül. Egyes esetekben lehet persze
> a karbantartás hiánya, de nagy átlagban az egyetlen lényeges különbség
> csak az üzemanyagban lehet.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/7/2 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
>> Azért az is számít, hogy mi a terved azzal az autóval. Ha 5-6 évre vetted,
>> aztán úgyis eladod, jó eséllyel szerintem mindegy. Ha hosszabb időre, azt a
>> kollégák már megmondták, hogy ezek a modern autók eldobhatósra vannak
>> tervezve, szóval felesdel, nem ezen fog múlni. Feltételezem, amúgy a
>> használaton sokkal több múlik, mennyire hajtja szét az ember, leállítja
>> forrón a turbót, meg ilyenek.
>> Még az is lehet, hogy már van valami adalék arra az esetre, ha valaki
>> nagyobb arányú dúsítottat használ, abból lehet belerakni.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2012.07.02. 14:30 keltezéssel, Xorn írta:
>>>
>>> Pont ezért tettem fel a kérdést egy független szakemberekből álló
>>> listán, ahol ha nem is olajipari meg kenéstechnikai szakik vannak,
>>> azért az bebizonyosodott, hogy elég sok dologhoz ért a "közösségi
>>> tudat". :-)
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2012/7/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>>>>
>>>> Szerintem ez tipikusan az a kérdés, hogy ha az üzemanyagtársasághoz
>>>> fordulsz, te leszel az idióta okostojás, akinek semmi köze hozzá, ezt ők
>>>> sokkal jobban tudják, ha meg a márkaszervizhez, csak széttárják a
>>>> karjukat,
>>>> mert nekik ezt nem mondja meg fentről senki, de nem is különösebben
>>>> érdekli
>>>> őket.
>>>>
>>>> Kb. olyan, mintha az orvosságod mellékhatásairól beszélgetnél az
>>>> orvossal/patikussal/gyártóval. Az orvos szerint nem a te dolgod, majd ő
>>>> eldönti mit vegyél be, és különben is azt csak azért írják oda a gyártók,
>>>> hogy védjék magukat. A patikus majd mond valami sületlen baromságot, vagy
>>>> azért mert ő sem ért hozzá, de muszáj válaszolnia, hogy ne nézzék
>>>> hülyének,
>>>> vagy mert nem feltételezi rólad, hogy több eszed van egy átlag
>>>> nyuggernél. A
>>>> gyártó meg odaírta, részéről lezárt a téma.
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>>
>>>> 2012.07.02. 14:09 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>
>>>>> No, pont ez az... Meddig fogadják el GO-nak a biodízellel "dúsított"
>>>>> verziót? Illetve ami az eredeti kérdés, hogy mennyiben
>>>>> számszerűsíthető ez a dolog?
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2012/7/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>>>>>>
>>>>>> Többnyire bele is írják a gar. feltételekbe, hogy csak azzal az
>>>>>> üzemanyaggal
>>>>>> hajthatod, amire tervezték.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2012.07.02. 13:19 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>
>>>>>>> Mennyi is most aktuálisan a biodízel-arány benne?
>>>>>>>
>>>>>>> Ennyi biodízel, aminek közismerten sokkal rosszabb a kenési képessége,
>>>>>>> mint az ásványolaj-gázolajnak, mennyivel ronthatja le a kenést egy
>>>>>>> common rail szivattyúban? Tud-e az ilyesmi észrevehető csökkenést
>>>>>>> okozni a várható élettartamban?
>>>>>>>
>>>>>>> Best regards,
>>>>>>> Andy
>>>>>>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list