[elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Jul 2 14:49:52 CEST 2012
A tapasztalatok szerint a MK3-as Mondeok .hu 150 ezer körül bírnak,
utána elkezd spénesedni a CR szivattyú, majd a spén a
porlasztócsúcsokba kerülve megeszi belülről azokat. Német, angol autók
a dupláját is simán elfutják gond nélkül. Egyes esetekben lehet persze
a karbantartás hiánya, de nagy átlagban az egyetlen lényeges különbség
csak az üzemanyagban lehet.
Best regards,
Andy
2012/7/2 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
> Azért az is számít, hogy mi a terved azzal az autóval. Ha 5-6 évre vetted,
> aztán úgyis eladod, jó eséllyel szerintem mindegy. Ha hosszabb időre, azt a
> kollégák már megmondták, hogy ezek a modern autók eldobhatósra vannak
> tervezve, szóval felesdel, nem ezen fog múlni. Feltételezem, amúgy a
> használaton sokkal több múlik, mennyire hajtja szét az ember, leállítja
> forrón a turbót, meg ilyenek.
> Még az is lehet, hogy már van valami adalék arra az esetre, ha valaki
> nagyobb arányú dúsítottat használ, abból lehet belerakni.
>
>
> Gábor
>
>
> 2012.07.02. 14:30 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>> Pont ezért tettem fel a kérdést egy független szakemberekből álló
>> listán, ahol ha nem is olajipari meg kenéstechnikai szakik vannak,
>> azért az bebizonyosodott, hogy elég sok dologhoz ért a "közösségi
>> tudat". :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2012/7/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>>>
>>> Szerintem ez tipikusan az a kérdés, hogy ha az üzemanyagtársasághoz
>>> fordulsz, te leszel az idióta okostojás, akinek semmi köze hozzá, ezt ők
>>> sokkal jobban tudják, ha meg a márkaszervizhez, csak széttárják a
>>> karjukat,
>>> mert nekik ezt nem mondja meg fentről senki, de nem is különösebben
>>> érdekli
>>> őket.
>>>
>>> Kb. olyan, mintha az orvosságod mellékhatásairól beszélgetnél az
>>> orvossal/patikussal/gyártóval. Az orvos szerint nem a te dolgod, majd ő
>>> eldönti mit vegyél be, és különben is azt csak azért írják oda a gyártók,
>>> hogy védjék magukat. A patikus majd mond valami sületlen baromságot, vagy
>>> azért mert ő sem ért hozzá, de muszáj válaszolnia, hogy ne nézzék
>>> hülyének,
>>> vagy mert nem feltételezi rólad, hogy több eszed van egy átlag
>>> nyuggernél. A
>>> gyártó meg odaírta, részéről lezárt a téma.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2012.07.02. 14:09 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>
>>>> No, pont ez az... Meddig fogadják el GO-nak a biodízellel "dúsított"
>>>> verziót? Illetve ami az eredeti kérdés, hogy mennyiben
>>>> számszerűsíthető ez a dolog?
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2012/7/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>>>>>
>>>>> Többnyire bele is írják a gar. feltételekbe, hogy csak azzal az
>>>>> üzemanyaggal
>>>>> hajthatod, amire tervezték.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012.07.02. 13:19 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>
>>>>>> Mennyi is most aktuálisan a biodízel-arány benne?
>>>>>>
>>>>>> Ennyi biodízel, aminek közismerten sokkal rosszabb a kenési képessége,
>>>>>> mint az ásványolaj-gázolajnak, mennyivel ronthatja le a kenést egy
>>>>>> common rail szivattyúban? Tud-e az ilyesmi észrevehető csökkenést
>>>>>> okozni a várható élettartamban?
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list