[elektro-etc] Ez mekkora már...
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jan 30 23:40:49 CET 2012
vajk fekete wrote:
> nem errol van szo. arrol van szo, hogy ilyen meretu, nepessegu es
> aszfalt-haz aranyu varost csak tomegkozlekedessel lehet fenntartani.
>
> az usaban pl vannak ilyen nepessegu varosok, ahol alig van
> tomegkozlekedes. cserebe az aszfalt-haz arany durvan mas.
Ja, hogy erre gondolsz!
Annyiban látom máshogy a dolgot, hogy nem mindegy, mi a funkciója a városnak, és
milyen a közlekedés-szervezése. Ha alapvetően nem minden szir-szar a belvárosban
lenne, akkor nem oda tülekedne a fél ország befelé, ergo akár jószerivel
sétálórégióvá lehetne tenni a belváros zömét. Annyi tömegközlekedés kellene,
amennyi az ott lakó nem autósok vagy nem autóval közlekedni kívánók számára
kellhet.
Na meg egyáltalán, egy nem vízfej szisztéma, ahol minden ide koncentrálódik.
Kijjebb aztán lehetnek nagyobb területek, szélesebb utak, megfelelőbb viszonyok
arra, hogy jobb legyen az aszfalt-ház arány. Valamint azért is más budapest,
mint egy amerikai nagyváros, mert az utóbbiban jellemzőek a toronyházak, óriási
felhőkarcolóarzenál, amibe sokkal több ember fér el, és ezek mind autóval
akarnak közlekedni jószerivel. Itt meg csupa relatíve alacsony ház van, sokkal
kevesebb lakóval. A nagy forgalmat sem ők generálják, hanem a kintről bezúduló
emberek, a cégek, a betelepített funkciók rengetege.
Szerintem budapest belseje egyfajta történelmi, műemlék jellegű terület lehetne
elég nagy arányban. Sétálóutcák, szállodák, mittudomén, ilyesmik lehetnének
túlsúlyban.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list