[elektro-etc] Ez mekkora már...
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Jan 30 13:53:59 CET 2012
"Ezzel nagyságrendileg megegyezik az összeg, ha valaki autóval megy. Hamár ketten, autóval sokkal olcsóbb."
Csak azert tunik igy, mert az ut letezesenek koltseget nem szamoltad bele sem a busz, sem az auto fenntartasi koltsegebe. Ahhoz hogy azonos mennyisegu melos eljusson meloba busszal vagy kocsival, lehet hogy kb ugyanannyiba kerul, de a masodikhoz meg akkor is 10szer annyi ut kell, ha kettesevel ulnek a kocsikban.
"Anno az volt az egyik "racionalizálás", hogy negyedóránkénti normálbusz helyett 20-30 percenkénti csuklós. Az utaskilométer azonos, csak"
Es raadasul az atlag 7.5 perc varakozas felment atlag 15 perc varakozasra, ami pont eleg volt ahhoz, hogy az utasok egy resze kocsira valtson. igy csokkent az utasszam, ujra ures lett a busz, tovabb ritkitjak, ettol meg hasznalhatatlanabb...
vajk
________________________________
From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
Ezzel nagyságrendileg megegyezik az összeg, ha valaki autóval megy. Ha
már ketten, autóval sokkal olcsóbb.
> Pontosan így van. Más kérdés, hogy ez politikai ügy is. A helyi kis
> faszkalapok beígérnek mindenfélét, és néha sikerül is nekik megcsinálni. A
> szinte pénztelen öregasszonyok meg igen szeretnek mindenféle okból-célból
> jönni-menni, ezt magam látom. Nyáron volt olyan érzésem néha, hogy egyes
> ilyen vénasszonyok magáért az utazásért mennek. Reggeltől estig egy halom
> alkalommal látom a saját buszmegállómban állni. :-)
Volt cikk tavaly télen, hogy a Volán járatokon alig lehet utazni, mert
nagyanyó-nagyapó felül reggel a buszra, elmegy vele a megyeszékhelyre
(2 óra), ott vesz egy pohár tejfölt (fél óra), majd hazautazik (újabb
2 óra). Azaz megspórol vele egy fél napi fűtést és/vagy hideg lakásban
ücsörgést.
> És keményen átalakítani a járatokat, hogy sose legyen nagybusz üresen. Be
Anno az volt az egyik "racionalizálás", hogy negyedóránkénti normál
busz helyett 20-30 percenkénti csuklós. Az utaskilométer azonos, csak
éppen 1-2-vel kevesebb busz + sofőr kell hozzá. Ja, hogy közben a nap
nagyobb részében kihasználatlanul futnak? Addig már nem terjedt ki a
racionalizációs vizsgálat...
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list