[elektro-etc] Ez mekkora már...
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Jan 30 12:24:36 CET 2012
2012/1/30 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>> Az éves BKV költségvetés valami 140 milliárd
>> Amiből 5,36 milliárd utaskilométert teljesít.
>>
>> Azaz 26 Ft/km az utazás költsége.
>
> Ez baromi nagy, ezt az átlagember nem képes megfizetni. Azért ilyen nagy,
> mert tökszarul működtetik.
És ez utasonként ennyi egy több tucat embert szállítani képes
járművön, ráadásul átlagosan, pl. a villamosokat, metrókat, HÉV-eket
is beleszámítva az átlagba!
Ezzel nagyságrendileg megegyezik az összeg, ha valaki autóval megy. Ha
már ketten, autóval sokkal olcsóbb.
> Pontosan így van. Más kérdés, hogy ez politikai ügy is. A helyi kis
> faszkalapok beígérnek mindenfélét, és néha sikerül is nekik megcsinálni. A
> szinte pénztelen öregasszonyok meg igen szeretnek mindenféle okból-célból
> jönni-menni, ezt magam látom. Nyáron volt olyan érzésem néha, hogy egyes
> ilyen vénasszonyok magáért az utazásért mennek. Reggeltől estig egy halom
> alkalommal látom a saját buszmegállómban állni. :-)
Volt cikk tavaly télen, hogy a Volán járatokon alig lehet utazni, mert
nagyanyó-nagyapó felül reggel a buszra, elmegy vele a megyeszékhelyre
(2 óra), ott vesz egy pohár tejfölt (fél óra), majd hazautazik (újabb
2 óra). Azaz megspórol vele egy fél napi fűtést és/vagy hideg lakásban
ücsörgést.
> És keményen átalakítani a járatokat, hogy sose legyen nagybusz üresen. Be
Anno az volt az egyik "racionalizálás", hogy negyedóránkénti normál
busz helyett 20-30 percenkénti csuklós. Az utaskilométer azonos, csak
éppen 1-2-vel kevesebb busz + sofőr kell hozzá. Ja, hogy közben a nap
nagyobb részében kihasználatlanul futnak? Addig már nem terjedt ki a
racionalizációs vizsgálat...
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list