[elektro-etc] Ez mekkora már...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jan 30 12:13:03 CET 2012


Balázs Bámer wrote:

>> Szerintem az autósokat nemigen lehet átcsábítani a tömegközlekedésre.
>> Az autózással jár egyfajta életszemlélet, egyfajta szabadság, amit
>> nem könnyű feladni.
>
> Majd segít a benzinár (-: érdekes, eddig itt nem vettük észre a
> hatását a forgalmon.

Itt már észre lehet venni keményen.
Szerintem azok, akik csak tényleg kényelemből használták, tehát mehettek volna 
akár tömegközlekedéssel is, azok közül a kisebb pénzűek már letették a járgányt. 
Magam is nem egy embert ismerek ilyet.

Akinek melóra kell, az az árba beépíti a többletterheket.

Akinek meg annyi pénze van, hogy mindegy, az semmiképpen nem teszi le. Vannak, 
akik azt se vennék különösebben zokon, ha 2000Ft/liter lenne az üza-ár.

Szerintem baj akkor lenne, ha a változás túl gyors lenne. Ha nem túl gyors, 
akkor az autóipar is, meg sokminden más változik az olajproblémákkal együtt, és 
lassan, de határozottan átalakul minden ennek megfelelően. Szóval nem kell 
térdig lószarban járni, megoldják, hogy legyen más energiaforrású autó.

Meg azt is meg lehet oldani (ez közelebbi), hogy legyen egy rendszám több 
járműre. Pl lehetne motor, kisautó, nagyautó viszonylatban is. Ha csak postára 
kell elszaladni (nem mindenkinek 500m-re van), akkor robogó, ha vásárolni, 
kisautó, ha dolgozni, vinni valami nehezet, vagy nagyobb családi program, akkor 
nagyautó. Kisautóból, robogóból családonként akár több is lehet, a család 
összetételétől függően persze.

Nem kell a bicikliről se megfeledkezni, végülis a fiatalok nem jelentéktelen 
arányúak. (A falusi biciklizés nem ide tartozik, annyit, amennyit az öregek 
bicikliznek, lehet gyalogolni is. Én ismerek olyat, aki beszarna, ha 600m-t kéne 
gyalogolnia, de biciklizni 1-2 km-t is tud, szép lassan. Én meg beszarnék a 
seggfájdalomtól, ha 600m-t kéne bicikliznem. :-) )

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list