[elektro-etc] Ez mekkora már...
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jan 30 11:31:17 CET 2012
Skandar Graun wrote:
> Ennél kissé bonyolultabb.
> Mert ha valami úton-módon sikerülne a bkv-ra átcsábítani az autósokat,
> például állami támogatással, akkor az útépítésre, karbantartásra
> fordított összeg csökken, a levegő tisztasága javul, baleseti
> statisztika, dugó, stb javul.
Szerintem az autósokat nemigen lehet átcsábítani a tömegközlekedésre.
Az autózással jár egyfajta életszemlélet, egyfajta szabadság, amit nem könnyű
feladni.
Aztán az autósok nem kis része nem csak maga megy, hanem visz valamit, valami
munkával függ össze az autózás. Vagy az idő szorít. Ami intéznivaló egy napba
belefér autóval, annak csak a töredéke hajtható végre bkv-val.
> De mutassatok normális P+R parkolót, budapesti elkerülőt...
Azért megnézném, hogy bejönnél a nagy járműveddel, tele cuccal, megállnál egy
p+r-ben, kiszállnál, és kirakodnál valami tolókocsiba, talicskába...., és
nekiindulnál pl a metró vagy a busz felé. :-)
De vegyük a hétköznapi pógárt. Ma nem a szatyros bevásárlás a divat, mennek a
népek a gyűlölt multikhoz, telerakják a nagy bevásárló kocsikat, kitolják az
autóig, berámolnak, és mennek haza.
Volt, amikor kipróbáltam a módit gyalog. Nem tömegközlekedéssel, hanem a
gyaloglásaimba beillesztettem. A töredékét nem tudtam megvenni annak, amit
szoktam, mert nem bírom el, vagy nagyon kellemetlen a cipekedés. Tehát sokkal
sűrűbben kéne mennem, mint szoktam. Hát nem!
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list