[elektro-etc] Ez mekkora már...
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jan 30 10:31:58 CET 2012
Kormos Imre wrote:
>> Szerintem a tarlós azért próbálkozik ezzel, hogy kényszerítse a
>> fideszt, akin csattanna az ostor, hogy mégis tegyen valamit a bkv
>> ügyében.
> ....
> Na igen, de a Tarlós ajánlott egy csomagot (pl. az általam is
> preferált társasági adó emelést), de a kormánynak csak ez az útdíj
> tetszik. Legalábbis a hírekben ez volt.
Valóban, próbálkozott mással is. Na de ez egy borzasztóan hülye kormány!
>> A főváros pedig megtermeli az ország gdp-jének valami 40%-át, de az
>> ebből fakadó összes adóbevételből elenyészőt hagy ott a kormány.
> ...
> Ezt már én is olvastam párszor és valahogy hihetetlennek tűnik. Azok
Nem mondhatom, hogy tarlóspárti vagyok, de ezt a tarlós már elmondta párszor
olyan helyeken, ahol lehetett volna cáfolni. Sosem cáfolták. Szóval kénytelen
vagyok elhinni. Akinek van kitartása, talán a ksh oldalain meg tudja találni.
>> Ugyanakkor a főváros szolgáltatásait az aglomeráció is erősen
>> igénybe veszi, sőt, a távolabbi települések is. Nem kibaszásképpen,
>> hanem mert vízfejűnek épült az ország, kénytelenségből.
> ...
> Ebben a helyzetben pont az agglomeráció jár rosszul. Hisz az ott
> lakók munkahelyének minden adója Pestre folyik be, pedig ott is
> kellene utat javítani.
Persze, nem állítottam, hogy nem, ez csak sima ténymegállapítás. Egy okkal több
az ellentétek szítására.
Különben az aglomeráció a tömegközlekedést is nagymértékben igénybeveszi, és
mivel az nem egy önellátó szolgáltatás (volt eddig), tehát a jegyárak nem
fedezték a működését, a város jelentős összegekkel hozzá kellett mindig
járuljon, így ez egy elég cikis dolog. Mármint, hogy az aglomeráció lakosai
használják úgy, hogy az adott környező települések nem járulnak hozzá a
fenntartásához.
A megoldás talán az lenne, hogy el kéne érni az önfenntartást, és tartsa el az,
aki használja.
Na de akkor ki a fene venne jegyet vagy bérletet?
És akkor még nem esik szó arról, hogy a fővárosi úthálózatot is - megintcsak a
vízfejűség miatt - elég nagy arányban használják a nembudapestiek, miközben az
úthálózat fenntartása tudtommal teljesen budapesti teher. Ezt nem tudom, hogy
kellene fel- és megoldani. Talán úgy, hogy minden utat állami pénzekből kéne
fenntartani. Mert az is egy tarthatatlan állapot, hogy egyes kisebb települések
felé elképesztően szar utak mennek. (Minap egy nem is nagyon kicsi település
néhány utcáján mentem, csupa földút, de a legszarabb fajtából.)
> Persze ha a város az SZJA-ból is kap vissza, akkor más a helyzet..
Nem tudom, milyen adófajtából mennyit kap vissza, összességében kap vissza
nagyon keveset, ahogy kivettem bármikor is a hírekből.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list