[elektro-etc] Ez mekkora már...

Kormos Imre imre.kormos at gmail.com
Mon Jan 30 09:41:12 CET 2012


...
> Tényleg átgondolatlan, de lehet, hogy mégis átgondolták:
> 
> Ez egy szinte lehetetlen elképzelés, de ha részben végre is hajtják, marha
> nagy felzúdulás lesz belőle.
> 
> Szerintem a tarlós azért próbálkozik ezzel, hogy kényszerítse a fideszt, akin
> csattanna az ostor, hogy mégis tegyen valamit a bkv ügyében.
....
Na igen, de a Tarlós ajánlott egy csomagot (pl. az általam is preferált társasági adó emelést), de a kormánynak csak ez az útdíj tetszik. Legalábbis a hírekben ez volt.

 
> A bkv tényleg elég gáz. A főváros (ezen keresztül az állam) megrendel egy
> szolgáltatást, amit nem akar kifizetni.
> 
> A főváros pedig megtermeli az ország gdp-jének valami 40%-át, de az ebből
> fakadó összes adóbevételből elenyészőt hagy ott a kormány.
...
Ezt már én is olvastam párszor és valahogy hihetetlennek tűnik. Azok a cégek, amik az exportunk nagy részét kiteszik, főként vidéken vannak (autógyárak ,beszállítói). Nem tudom, azokat a cégeket, akik országosan dolgoznak, de Pestre vannak bejelentve (Matáv, Posta, stb..), hova számolódnak ebben a statisztikában. Mert ha úgy számolják, ahogy a társasági adót, akkor megkapja Pest, ami jár neki, ha nem úgy számolják, akkor meg rossz a statisztika. Mert a város fő adóbevétele a társasági adó. Így ezzel az "elenyésző"-vel nem értek egyet.

> Ugyanakkor a főváros szolgáltatásait az aglomeráció is erősen igénybe veszi,
> sőt, a távolabbi települések is. Nem kibaszásképpen, hanem mert vízfejűnek
> épült az ország, kénytelenségből.
...
Ebben a helyzetben pont az agglomeráció jár rosszul. Hisz az ott lakók munkahelyének minden adója Pestre folyik be, pedig ott is kellene utat javítani.

Persze ha a város az SZJA-ból is kap vissza, akkor más a helyzet..

KI





More information about the Elektro-etc mailing list