[elektro-etc] Légáramlás zaj
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jan 22 03:22:55 CET 2012
2012/1/22 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> charles hoss wrote:
>
>> a szarnyprofil atesese nem ilyen linearisan leirhato folyamat - az
>> orvenyek kialakulasa sem .
>> van egy lepcso ahol bekovetkezik .
>
>
> Az tök más tészta, itt zajról van szó, ott meg a felhajtóerő megszűnéséről.
ami egyutt jar . ha a felhajto ero megszunik , akkor a szarny feletti
aramlas laminarisbol tubulensse valik , orvenyek kepzodnek amik aztan
levalnak es nekiutkoznek mindenfelenek
ekozben a terheles no , a motor hangja is erosodik .
> Az áramlás mindenképpen turbulens, max vannak laminárishoz hasonlító részek
> is benne.
az aramlas nagyon kis resze turbulens amikor a meretezes helyes :
http://www.laredorc.org/uploads/images/training/profile.gif
kb igy nez ki a lapat koruli aramlas is - amikor tulterheled , akkor
levalik az aramlas es ezek a kis orvenyek rezonanciat keltenek ,
nekiutkozve a falnak megrazzak , hangoskodnak .
a szarny vegen levo wingtip pl a felhajtoerot noveli , a fogyasztast
csokkenti es mivel a szarny ket oldalan levo orvenyek nem csapodhatnak
egymasba , csendesebbek is lesznek .
az elkikepzessel is csokkentheto a szarny ket oldalan levo orvenyek
hangja es az elpukkanasuk helye , merete nagyon megvaltoztatja a
hangot .
http://www.doobybrain.com/2010/02/28/the-blue-edge-rotor-blade-will-make-helicopters-more-silent/
hallgasd meg - ket azonos korulmenyek kozott lebego rotor nagyjabol
azonos mennyisegu levegot , azonos sebesseggel tovabbit .
ugyanekkora ha nem nagyobb elterest jelent ha kitolod a rotort az
uzemi tartomanybol .
egy szarny polardiagrammja nagyon szepen megmutatja hogy mennyire mas
tud lenne ugyanaz a szarny eltero sebessegen .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list