[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

Levente Móczó levestelista at gmail.com
Mon Jan 16 05:21:47 CET 2012


én nem írtam a környezeti dolgokról, az manapság nagyjából le van szva.
Az újrahasznosítás egyébként nem annyira egyszerű, mint ahogyan Dex
leírta, de működik.
Jó akku= sok szűzólom
akciós akku= újrahasznosított

vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta, 2012.01.15.:
> ezt a felunk az olomtol dolgot nem kell tulmisztifikalni.
>
> most is van minden autoban vagy 10kilo olom. megsem az olomtol halnak meg az
> emberek.
> a gazdasagi resz az mas teszta.
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
>  From: Levente Móczó <levestelista at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Sunday, 15 January 2012, 21:42
> Subject: Re: [elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
>
> Olvastam a hozzászólásokat, ezért folytatnám :)
> Kerestem egy hazai épített ólomakkus kocsit.
> 300 kiló ólommal 50 km hatótáv
> Az óránkénti 1,630,000 km egy napra vetítve, és elosztva az  50 km-es
> hatótávval=
> 780 e autó*300 kg ólom:
> 235 millió kg ólom
> 2100 $/t
> ez közel 500 millió dollár, cca120 mrd Ft
>
> Mai értéken számolva, úgy, hogy senki nem alakít elektromosra, csak mi :)
>
> Érdekes cikk:
> http://ecoline.hu/befektetes_tippek/2011/12/13/Olom_mint_tuti_befektetes_TZ24PJ
> Kínában 120 m elektromos bicaj fut, 13 kiló ólom /db
> Az 1,5  millió tonna ólom szalad :) két keréken.
> A cikk felvet némi aggályt.
> Mitöcs lesz, ha sokan akarnak elektromosra váltani? Hová szalad el a
> nyersanyag ára?
> Más.
> Jó lenne ezt kiszámolni lítiummal is, de oda konkrét adatok
> kellenének. Mennyi van egy akkuban, mennyi az elérhető hatótáv, stbstb
>
> Levente
>
> Levente Móczó <levestelista at gmail.com> írta, 2012.01.15.:
>> 1,3 milliárd liter /év benzinfogyasztás
>> vegyük le a ,3-t rotakapára, aggregátorra, meg egyéb pöcsköszörűre
>> 7 literes átlagfogyasztással (sacc)
>> óránként 1,630,000 km út megtételét jelenti.
>> Durva érték, nem gondoltam volna
>>
>> Találtam egy jó cikket egy Peugeot ION kisautóról, van benne sok konkrét
>> adat :)
>>
>> http://www.mnnsz.hu/2011/08/20/ingyen-tankolas-a-garazstetorol-mennyibe-kerul-a-napelem-a-hazamra/
>>
>> 11,2 kW/h-t  100 km alatt. Kedvező fogyasztás :)
>>
>> 1630 ekm elektromossal letudva:
>> 182000 kW akkut kell töltögetni óránként
>> Ez jóval több, mint a hazai fogyasztás 9%-a
>> Nem beszéltünk éjszakai töltésről, a dízelfogyasztást  lehagytam.
>>
>> Levente
>>
>>
>>
>>
>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
>>> 2012/1/14 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>>>> charles hoss wrote:
>>>>
>>>>> igen , ez egy eleg jo kerdes .
>>>>> a polak mint varosi tokeletesen eleg auto tud elvben 21 pacit , a
>>>>> gyakorlatban kb 17.5 lovat .
>>>>> a puli , ami ugyanezt tudja kb (ket szemely , minimal csomagter ,
>>>>> varosba eleg) 7.4Kw - tehat kb fele es kizart hogy kiallnek a pokkal
>>>>> ellene . brutalisan legyorsulna , barmilyen helyzetben .
>>>>
>>>>
>>>> Szóval lehet, hogy nem is kell annyi delej az elektromos autókba. Persze
>>>> lehet, hogy figyelembe is vették ezt a dolgot.
>>>
>>> hat , ha most at akarnam konvertalni a ket folyamatot egymasba , akkor
>>> megfonek a feladattal .
>>> a puli nem jar motorfekben , nem jar lampanal , nem jar dugozaskor .
>>> a pok ilyenkor sokat fogyaszt - sot , ilyenkor fogyaszt sokat .
>>>
>>>>> ebben nem vagyok biztos . a kinaiak rengeteg elektromos jarganyt
>>>>> hasznalnak es naluk nem rossz a jelenlegi akku technologia .
>>>>
>>>>
>>>> Ott hogy használják? Nem városon belüli szállítási feladatokra?
>>>
>>> oriasiak a varosaik . nem arrol van szo hogy debrecenben a posta
>>> kisberi retro villanyverdakkal intezi a postat a foutcan
>>>
>>>> Ahogy mi
>>>> használjuk az autóinkat, az a gyanúm, hogy arra még nem áll készen az
>>>> akkuipar. Aztán lehet, hogy nekünk is valami más módira kéne átállni.
>>>> Erről
>>>> már volt itt sok szó. Pl helyi uticélokra valami kis fing járgány is
>>>> megfelelne sokszor, távra meg a nagyobb dög, de ugye a mi
>>>> szabályaink....
>>>
>>> a szabalyaink a kornyezetvedelem jegyeben lehetetlenne teszik a
>>> kornyezetvedelmet .
>>> elmebaj :(
>>> de nezd meg ezt a joszagot
>>> http://www.alibaba.com/product-gs/423655649/electric_scooter.html
>>> 60 volt 40 Ah . 3Kw . LiFepo akku
>>> a puli , ami 80km hatotavot tud 7.4 kW-os motorral es egy ketszemelyes
>>> , nagy kasznival 60 Volt 160 Ah-as olom akkuval megy .
>>> ezek alapjan a robogo 50 km hatotav felett lehet varosban . mire nem
>>> eleg ez ? tuti siman tudja a tavot ha a szamok igazak .
>>> ha nem merited hullara minden alkalommal , akkor a lehetseges toltesi
>>> cklusok szama is no .
>>> ha nem az eszervek szamitanak akkor itt van ez :
>>> http://www.alibaba.com/product-gs/391162127/China_6000W_electric_motorcycle.html
>>> szaz km feletti hatotav es szaz km feletti tempo .
>>> persze nem jo ez mindenre , nem tud kivaltani mindent - nekem pl csak
>>> az ev het-nyolc honapjaban lenne eleg tokeletesen . a tobbi idoben
>>> esik az eso , havazik vagy nehez targyakat szallitok .
>>> de az ossz megtett km-em kb hetven szazalekat meg tudnam vele tenni .
>>> a benzinkuton nem lennek torzsvendeg :)
>>>
>>>>> csinaltak nuklearis elemeket - kb a millioszoros energiasuruseggel .
>>>>
>>>>
>>>> Nekem is eszembe jutott, hogy ezt a lehetőséget bedobjam, de ez még
>>>> talán
>>>> utópisztikus.
>>>
>>> csak azert mert kenyelem van es nincs megszoritas . lesz meg rosszabb
>>> a helyzet .
>>>
>>>>> akkor mehetne aluminiummal is . volt tervben atomos aluminium mint
>>>>> tuzeloanyag - ha jol tippelek , maximalisan reciklalhato lenne .
>>>>
>>>>
>>>> Nem ismerem a folyamatot, mindenesetre ez a legtöményebbek közé
>>>> tartozhat,
>>>> ha egyszer rakétában is használják.
>>>
>>> az a trukk benne hogy elvben keverheto a jelenlegi uzemanyagba is .
>>> a viszanyeres a kritikus pont .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list