[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
Levente Móczó
levestelista at gmail.com
Sun Jan 15 21:42:39 CET 2012
Olvastam a hozzászólásokat, ezért folytatnám :)
Kerestem egy hazai épített ólomakkus kocsit.
300 kiló ólommal 50 km hatótáv
Az óránkénti 1,630,000 km egy napra vetítve, és elosztva az 50 km-es
hatótávval=
780 e autó*300 kg ólom:
235 millió kg ólom
2100 $/t
ez közel 500 millió dollár, cca120 mrd Ft
Mai értéken számolva, úgy, hogy senki nem alakít elektromosra, csak mi :)
Érdekes cikk:
http://ecoline.hu/befektetes_tippek/2011/12/13/Olom_mint_tuti_befektetes_TZ24PJ
Kínában 120 m elektromos bicaj fut, 13 kiló ólom /db
Az 1,5 millió tonna ólom szalad :) két keréken.
A cikk felvet némi aggályt.
Mitöcs lesz, ha sokan akarnak elektromosra váltani? Hová szalad el a
nyersanyag ára?
Más.
Jó lenne ezt kiszámolni lítiummal is, de oda konkrét adatok
kellenének. Mennyi van egy akkuban, mennyi az elérhető hatótáv, stbstb
Levente
Levente Móczó <levestelista at gmail.com> írta, 2012.01.15.:
> 1,3 milliárd liter /év benzinfogyasztás
> vegyük le a ,3-t rotakapára, aggregátorra, meg egyéb pöcsköszörűre
> 7 literes átlagfogyasztással (sacc)
> óránként 1,630,000 km út megtételét jelenti.
> Durva érték, nem gondoltam volna
>
> Találtam egy jó cikket egy Peugeot ION kisautóról, van benne sok konkrét
> adat :)
>
> http://www.mnnsz.hu/2011/08/20/ingyen-tankolas-a-garazstetorol-mennyibe-kerul-a-napelem-a-hazamra/
>
> 11,2 kW/h-t 100 km alatt. Kedvező fogyasztás :)
>
> 1630 ekm elektromossal letudva:
> 182000 kW akkut kell töltögetni óránként
> Ez jóval több, mint a hazai fogyasztás 9%-a
> Nem beszéltünk éjszakai töltésről, a dízelfogyasztást lehagytam.
>
> Levente
>
>
>
>
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
>> 2012/1/14 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>>> igen , ez egy eleg jo kerdes .
>>>> a polak mint varosi tokeletesen eleg auto tud elvben 21 pacit , a
>>>> gyakorlatban kb 17.5 lovat .
>>>> a puli , ami ugyanezt tudja kb (ket szemely , minimal csomagter ,
>>>> varosba eleg) 7.4Kw - tehat kb fele es kizart hogy kiallnek a pokkal
>>>> ellene . brutalisan legyorsulna , barmilyen helyzetben .
>>>
>>>
>>> Szóval lehet, hogy nem is kell annyi delej az elektromos autókba. Persze
>>> lehet, hogy figyelembe is vették ezt a dolgot.
>>
>> hat , ha most at akarnam konvertalni a ket folyamatot egymasba , akkor
>> megfonek a feladattal .
>> a puli nem jar motorfekben , nem jar lampanal , nem jar dugozaskor .
>> a pok ilyenkor sokat fogyaszt - sot , ilyenkor fogyaszt sokat .
>>
>>>> ebben nem vagyok biztos . a kinaiak rengeteg elektromos jarganyt
>>>> hasznalnak es naluk nem rossz a jelenlegi akku technologia .
>>>
>>>
>>> Ott hogy használják? Nem városon belüli szállítási feladatokra?
>>
>> oriasiak a varosaik . nem arrol van szo hogy debrecenben a posta
>> kisberi retro villanyverdakkal intezi a postat a foutcan
>>
>>> Ahogy mi
>>> használjuk az autóinkat, az a gyanúm, hogy arra még nem áll készen az
>>> akkuipar. Aztán lehet, hogy nekünk is valami más módira kéne átállni.
>>> Erről
>>> már volt itt sok szó. Pl helyi uticélokra valami kis fing járgány is
>>> megfelelne sokszor, távra meg a nagyobb dög, de ugye a mi
>>> szabályaink....
>>
>> a szabalyaink a kornyezetvedelem jegyeben lehetetlenne teszik a
>> kornyezetvedelmet .
>> elmebaj :(
>> de nezd meg ezt a joszagot
>> http://www.alibaba.com/product-gs/423655649/electric_scooter.html
>> 60 volt 40 Ah . 3Kw . LiFepo akku
>> a puli , ami 80km hatotavot tud 7.4 kW-os motorral es egy ketszemelyes
>> , nagy kasznival 60 Volt 160 Ah-as olom akkuval megy .
>> ezek alapjan a robogo 50 km hatotav felett lehet varosban . mire nem
>> eleg ez ? tuti siman tudja a tavot ha a szamok igazak .
>> ha nem merited hullara minden alkalommal , akkor a lehetseges toltesi
>> cklusok szama is no .
>> ha nem az eszervek szamitanak akkor itt van ez :
>> http://www.alibaba.com/product-gs/391162127/China_6000W_electric_motorcycle.html
>> szaz km feletti hatotav es szaz km feletti tempo .
>> persze nem jo ez mindenre , nem tud kivaltani mindent - nekem pl csak
>> az ev het-nyolc honapjaban lenne eleg tokeletesen . a tobbi idoben
>> esik az eso , havazik vagy nehez targyakat szallitok .
>> de az ossz megtett km-em kb hetven szazalekat meg tudnam vele tenni .
>> a benzinkuton nem lennek torzsvendeg :)
>>
>>>> csinaltak nuklearis elemeket - kb a millioszoros energiasuruseggel .
>>>
>>>
>>> Nekem is eszembe jutott, hogy ezt a lehetőséget bedobjam, de ez még
>>> talán
>>> utópisztikus.
>>
>> csak azert mert kenyelem van es nincs megszoritas . lesz meg rosszabb
>> a helyzet .
>>
>>>> akkor mehetne aluminiummal is . volt tervben atomos aluminium mint
>>>> tuzeloanyag - ha jol tippelek , maximalisan reciklalhato lenne .
>>>
>>>
>>> Nem ismerem a folyamatot, mindenesetre ez a legtöményebbek közé
>>> tartozhat,
>>> ha egyszer rakétában is használják.
>>
>> az a trukk benne hogy elvben keverheto a jelenlegi uzemanyagba is .
>> a viszanyeres a kritikus pont .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list