[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Jan 15 11:21:06 CET 2012


Karoly Kovacs wrote:

> Ez a helytelen megkozelites. :)))
> Nezd csak meg pl. hogy a BMW _varosi celra_ fejlesztett elektronyos
> autoja magy loeros? 170 !!!!!! Ezt magyarazza el nekem valaki!!!!

Biztos, hogy városi használatra tervezték?
Ma hajnalban meghallgattam egy autós műsort az inforádióból. Tanulságos. Szó 
esett hatásfokról, hallani lehetett, hogy a szakértő tényleg qrvára érti a 
dolgát. Megpróbálta kibontani, miket próbálnak az autógyárak..., még az elvi max 
hatásfokról is esett szó (biztosan 40% alatt van).

Ennek keretében boncolgatta a start-stop rendszert, a hibrid megoldásokat, és 
szó esett többek között a turbóról, mint egyértelmű hatásfokjavító módszerről 
(én elhiszem neki). Meg a nagymotor, kismotor összevetéséről is, 
környezetvédelmi kérdésekkel együtt is (egészen a vaskohótól számítva).

Úgy tűnik a hallottakból, hogy egy adott célra (méret pl) egyre inkább a kis 
motortömegű, turbós, hibrid a jó megoldás egyelőre. Bár ezt csak én mondom a 
hallottak alapján.

Na és szóba került a gázos autók kérdése, amik nem propán-bután. Ez érdekes. 
Tehát ezek szerint van pl földgázzal menő is? Elfelejtettem a rövidítést, nem 
lpg volt. Ez olcsóbb, környezetkímélőbb, mint az lpg. Aszonták, hogy kb 12ezer 
km alatt térül meg egy benzines átalakítása. Elgondolkodtatott, de jó lenne 
tudni, mire gondoltak, tehát tényleg földgázra, vagy mégis lpg-re?

Magyaros észjárású csavar: ha propán-bután, az úgy is sokat javíthat, hogy ha 
valakinek van olyan cége, amiben sokat kell gázzal forrasztani, az el tudja 
számolni a tankolást ilyen címen, ha ügyes. :-) Szóval további, igen jelentős 
árcsökkenést okozhat. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list