[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Sun Jan 15 10:02:16 CET 2012
?????
kijott, hogy tok egyenletesre veve, az atlag teljesitmeny 180MW.
A magyar napi csucsfogyasztas 6000-8000MW, az ejszakai melypont meg 4000MW koruli. A 180MW a 4000-nek nemhoyg 9, de meg 5%-a sincs!!!
vajk
________________________________
From: Levente Móczó <levestelista at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Sunday, 15 January 2012, 7:39
Subject: Re: [elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
1,3 milliárd liter /év benzinfogyasztás
vegyük le a ,3-t rotakapára, aggregátorra, meg egyéb pöcsköszörűre
7 literes átlagfogyasztással (sacc)
óránként 1,630,000 km út megtételét jelenti.
Durva érték, nem gondoltam volna
Találtam egy jó cikket egy Peugeot ION kisautóról, van benne sok konkrét adat :)
http://www.mnnsz.hu/2011/08/20/ingyen-tankolas-a-garazstetorol-mennyibe-kerul-a-napelem-a-hazamra/
11,2 kW/h-t 100 km alatt. Kedvező fogyasztás :)
1630 ekm elektromossal letudva:
182000 kW akkut kell töltögetni óránként
Ez jóval több, mint a hazai fogyasztás 9%-a
Nem beszéltünk éjszakai töltésről, a dízelfogyasztást lehagytam.
Levente
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
> 2012/1/14 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>> charles hoss wrote:
>>
>>> igen , ez egy eleg jo kerdes .
>>> a polak mint varosi tokeletesen eleg auto tud elvben 21 pacit , a
>>> gyakorlatban kb 17.5 lovat .
>>> a puli , ami ugyanezt tudja kb (ket szemely , minimal csomagter ,
>>> varosba eleg) 7.4Kw - tehat kb fele es kizart hogy kiallnek a pokkal
>>> ellene . brutalisan legyorsulna , barmilyen helyzetben .
>>
>>
>> Szóval lehet, hogy nem is kell annyi delej az elektromos autókba. Persze
>> lehet, hogy figyelembe is vették ezt a dolgot.
>
> hat , ha most at akarnam konvertalni a ket folyamatot egymasba , akkor
> megfonek a feladattal .
> a puli nem jar motorfekben , nem jar lampanal , nem jar dugozaskor .
> a pok ilyenkor sokat fogyaszt - sot , ilyenkor fogyaszt sokat .
>
>>> ebben nem vagyok biztos . a kinaiak rengeteg elektromos jarganyt
>>> hasznalnak es naluk nem rossz a jelenlegi akku technologia .
>>
>>
>> Ott hogy használják? Nem városon belüli szállítási feladatokra?
>
> oriasiak a varosaik . nem arrol van szo hogy debrecenben a posta
> kisberi retro villanyverdakkal intezi a postat a foutcan
>
>> Ahogy mi
>> használjuk az autóinkat, az a gyanúm, hogy arra még nem áll készen az
>> akkuipar. Aztán lehet, hogy nekünk is valami más módira kéne átállni.
>> Erről
>> már volt itt sok szó. Pl helyi uticélokra valami kis fing járgány is
>> megfelelne sokszor, távra meg a nagyobb dög, de ugye a mi szabályaink....
>
> a szabalyaink a kornyezetvedelem jegyeben lehetetlenne teszik a
> kornyezetvedelmet .
> elmebaj :(
> de nezd meg ezt a joszagot
> http://www.alibaba.com/product-gs/423655649/electric_scooter.html
> 60 volt 40 Ah . 3Kw . LiFepo akku
> a puli , ami 80km hatotavot tud 7.4 kW-os motorral es egy ketszemelyes
> , nagy kasznival 60 Volt 160 Ah-as olom akkuval megy .
> ezek alapjan a robogo 50 km hatotav felett lehet varosban . mire nem
> eleg ez ? tuti siman tudja a tavot ha a szamok igazak .
> ha nem merited hullara minden alkalommal , akkor a lehetseges toltesi
> cklusok szama is no .
> ha nem az eszervek szamitanak akkor itt van ez :
> http://www.alibaba.com/product-gs/391162127/China_6000W_electric_motorcycle.html
> szaz km feletti hatotav es szaz km feletti tempo .
> persze nem jo ez mindenre , nem tud kivaltani mindent - nekem pl csak
> az ev het-nyolc honapjaban lenne eleg tokeletesen . a tobbi idoben
> esik az eso , havazik vagy nehez targyakat szallitok .
> de az ossz megtett km-em kb hetven szazalekat meg tudnam vele tenni .
> a benzinkuton nem lennek torzsvendeg :)
>
>>> csinaltak nuklearis elemeket - kb a millioszoros energiasuruseggel .
>>
>>
>> Nekem is eszembe jutott, hogy ezt a lehetőséget bedobjam, de ez még talán
>> utópisztikus.
>
> csak azert mert kenyelem van es nincs megszoritas . lesz meg rosszabb
> a helyzet .
>
>>> akkor mehetne aluminiummal is . volt tervben atomos aluminium mint
>>> tuzeloanyag - ha jol tippelek , maximalisan reciklalhato lenne .
>>
>>
>> Nem ismerem a folyamatot, mindenesetre ez a legtöményebbek közé tartozhat,
>> ha egyszer rakétában is használják.
>
> az a trukk benne hogy elvben keverheto a jelenlegi uzemanyagba is .
> a viszanyeres a kritikus pont .
>
> bye
> dexter
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list