[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Jan 14 21:36:55 CET 2012
2012/1/14 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Levente Móczó wrote:
>
>> 2020-ra 240 ezer elektromos autó lesz Magyarországon használatban,
>> akkor a ma használt akkumulátorok teljesítményével számolva nettó 880
>> MW villamos teljesítményt igényelne az autók egyszerre történő
>> feltöltése, ami nagyjából két paksi blokk teljesítménye! Természetesen
>
>
> Én meg azon filóztam el, hogy jó-e ez a számolás, nem történt-e olyan, hogy
> a jelen autók motorteljesítményét vette alapul. Ugyanis a villanyautó jóval
> kisebb teljesítmény-igényű, mert egy autó, ha mondjuk 80-nal halad
> egyenletesen, akkor csak pár kW-ot fogyaszt, a fékezési energiát meg
> visszatolhatja az aksiba.
igen , ez egy eleg jo kerdes .
a polak mint varosi tokeletesen eleg auto tud elvben 21 pacit , a
gyakorlatban kb 17.5 lovat .
a puli , ami ugyanezt tudja kb (ket szemely , minimal csomagter ,
varosba eleg) 7.4Kw - tehat kb fele es kizart hogy kiallnek a pokkal
ellene . brutalisan legyorsulna , barmilyen helyzetben .
> További helytelen megközelítés a "jelen akku" téma. A jelen aksikkal a dolog
> nem lehetséges, vagy nem rentábilis. Az még hátra van, hogy mi lesz a jó
> akku.
ebben nem vagyok biztos . a kinaiak rengeteg elektromos jarganyt
hasznalnak es naluk nem rossz a jelenlegi akku technologia .
> Gondolkodtam, meg lehet-e teljesen elméleti alapon közelíteni azt a lehető
> legjobb aksi energiasűrűséget, amit semmiféle tudományos eredménnyel nem
> lehetséges felülmúlni. Nekem roppant gyanús, hogy a jelen üzemanyagokban
> tárolt energia meg se közelíthető elvileg sem. Mert ugye ezek a legtöményebb
> kémiai energiák közé tartoznak, tán valami rakétahajtóanyagban lehet sűrűbb
> az energia, főleg, ha az oxidálószert gondolatban levonjuk belőle. Márpedig
> akkuk esetén is valami kémiai energiaátalakulásról van szó, tehát az esély,
> hogy akár per liter megközelítsék a benzint pl, szerintem totál nulla.
csinaltak nuklearis elemeket - kb a millioszoros energiasuruseggel .
ha egy ilyen lenne az auto kozeppontja , akkor a jelenlegi akkukkal is
jo lenne a gep . az akku toltodik folyamatosan es szinte orokke - hogy
alakul igy az energiasuruseg ?
> Ezért én bizony most is azt tartom egy járható útnak, hogy továbbra is
> szénhidrogénnel fognak menni a járművek, de ezúttal már szintetikussal.
> Persze hibrid járművek.
akkor mehetne aluminiummal is . volt tervben atomos aluminium mint
tuzeloanyag - ha jol tippelek , maximalisan reciklalhato lenne .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list