[elektro-etc] pici termodinamika
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Jan 12 17:21:18 CET 2012
a ma kaphato vackokra gondoltam . a regi joszagok , amik meg
takarekosak es vezethetoek voltak tenyleg masik kategoriat kepviselnek
.
a yukon pl pont ilyen volt . nem 1500ccm-bol akartak kihozni a ketszaz
loerot , volt nyomatek , ero , tartomany . ha ugyanezt feleekkora
blokkbol kellett volna kihozni , akkor nyilvan dupla ennyit kell
porogjon , akkor a vezerlese es a tobbi ugy van optimalizalva hogy azt
a szuk - egyebkent csak katalogusban ertelmes adatot - szolgalja ki .
bye
dexter
Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta (2012. január 12. 17:17):
> Bocs, hogy csak ugy belekotyogok a kozepebe, de muszaj szova tennem.
> Egyszer mar regebben kulonben is tisztaztuk!
>
> A dizelnek egyenletesen nagy a nyomateka. Eredetileg, anno, ahogy azt
> kitalaltak. A regi dizelek (meg a "mezei", befecskendezos idoszakbol,
> "tudjak" is ezt.
> A mai dizelek pedig egy csomo egyeb okbol, pl. a "korszeru" kornyezetvedelmi
> es egyeb kovetelmenyeknek megfelelo vezerles miatt mas, kevesbe "kenyelmes"
> nyomatekgorbevel rendelkeznek.
> Szoval a mondatod helyesen valahogy igy hangzana:
> "jo peda erre az elektronikus vezerlesu, modern dizel nyomatekesese
> gyorsitaskor"
>
> Karoly
>
>
>> igen , en erzek valamit ... de siman lehet hogy epp itt all ossze
>> valami rezonancia a motortartobak - valto - kaszni komboban es nem
>> veszed eszre , vagy mashol erzed , esetleg egy TD-nel a turbo alja a
>> rosszul vezetheto legelesebb , szukebb pozicio - szorfozni ,
>> egyensulyozni kell rajta , sokvaltozos akadalypalya eltero szabalyzasi
>> sebessegekkel , amik kozott tobb masodpercesek is vannak - ha felporog
>> , akkor spontan gyorsit , ha leporog , akkor taposni kell mert lassul
>> es nem is akar visszagyorsulni . az osztonok sokszor jol mukodnek ,
>> sokszor pedig nagyon rosszul .
>> jo peda erre a dizel nyomatekesese gyorsitaskor . amikor vezet az
>> ember ,akkor elvalt ha csokken a nyomatek , mert a nyomatek letores a
>> vegen mar nagyon keves fordulatot enged tovabb - dizelnel pedig itt
>> meg tovabb kell nyomni minden joerzes ellenere ha a gyorsulasi max a
>> cel .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> Kovács József<kj at faldeko.hu> írta (2012. január 12. 16:26):
>>>
>>> A legtöbb autónak van egy olyan fordulata, ahol szépen megy...
>>>
>>> Ha, csak fülre vezet valaki akkor, üres országúton
>>> pár perc után, mindig ösztönösen, ott találja magát :-)
>>>
>>> A mostani Civic esetén ez pl. 6.-ban a 113 km/h esete.
>>>
>>> Illetve, ha tempózom pl. pályán, akkor a szelep vezérlés
>>> váltása után a magasabb fordulat tartományban a 147 km/h
>>>
>>> Az ehhez tartozó fordulatoknál jár könnyen-simán a motor.
>>> Ezért csak fül/segg kontrollal ide áll eb ez emberfijja.
>>> Vélhetően, mert itt optimális a motor hatásfok...
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>> 2012.01.12. 15:40 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>
>>>> benne van a pakliban hogy ott hatekonyabb a blokk mukodese .
>>>> egy ismerosom megane-jaban (orvoslatogato volt , rengeteget ment es a
>>>> fogyasztas elet-halal kerdese volt) volt egy teljesen logikatlan hupli
>>>> a fogyasztasban 120-130 korul - alatta is tobbet evett , felette is .
>>>> nem sikerult rajonnunk hogy mitol , de nem mukodott hatekonyan a blokk
>>>> alacsonyabb fordulaton .
>>>> nagyon idegesitette , mert opelrol valtott es hirtelen a modern auto
>>>> ergonomiaja miatt is allandoan szivott , a fogyasztasa meg minimum
>>>> harom literrel lett tobb .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. január 12.
>>>> 10:48):
>>>>>
>>>>>
>>>>> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
>>>>>
>>>>> A kérdés egyébként azért merült fel mert amikor legutóbb mentünk haza
>>>>> feleségem szüleihez, a szokásostól eltérően kicsit gyorsabban mentem,
>>>>> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
>>>>> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
>>>>> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
>>>>> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
>>>>> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
>>>>> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
>>>>>
>>>>> G.
>>>>>
>>>>>
>>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2012. január 12. 10:22):
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> http://hu.wikipedia.org/wiki/Diesel-ciklus#Az_elm.C3.A9letileg_el.C3.A9rhet.C5.91_termikus_hat.C3.A1sfok
>>>>>>
>>>>>> Mi az a ρ viszonyszám?
>>>>>>
>>>>>> 2012/1/11 Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>
>>>>>>
>>>>>>> Van itt sok tudós ember íme egy kérdés:
>>>>>>>
>>>>>>> Ha egy alapvetően gáz tágulásán majd munkavégzésén alapuló gép
>>>>>>> (konkrétan belsőégésű motor, még konkrétabban turbó-dízel motor)
>>>>>>> nyomásviszonyait "eltoljuk" felfele akkor nő a hatásfok?
>>>>>>>
>>>>>>> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
>>>>>>> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
>>>>>>> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek a
>>>>>>> hatásfokát?
>>>>>>> Nyilván dízel motor esetében feltételezzük az azonos égésviszonyokat
>>>>>>> azaz van bőven oxigén, nincs "kormolás".
>>>>>>>
>>>>>>> G.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list