[elektro-etc] pici termodinamika
Kovács József
kj at faldeko.hu
Thu Jan 12 16:54:37 CET 2012
Hát a HONDA tervezési filozófiája talán nem véletlenül ez..
"Man Maximum - Machine Minimum"
Puts the emphasis on the human aspect in the design of the car
- safety, cabin space, driving enjoyment, environment, etc.
The mechanical portions are to be minimized,
even casted aside, with everything
focused only on the human angle.
-----
A Maximum Ember- Minimum Gép
kifejezés az emberi szemléletet hangsúlyozza ki a kocsi tervezésénél.
A biztonságot, a belső teret, a vezetési élményt, a környezetet.
A mechanikus dolgok minimalizáltak,
talán még háttérbe szorítottak is,
és minden az emberre fókuszál.
KJ
2012.01.12. 16:42 keltezéssel, Gabor Ambruzs írta:
> ember-gép szintézis :)
> Fogyasztás-optimalizált transzport rendszer audio-mechano-humanoid
> szabályozással :).
>
> G.
>
> Kovács József<kj at faldeko.hu> írta (2012. január 12. 16:26):
>> A legtöbb autónak van egy olyan fordulata, ahol szépen megy...
>>
>> Ha, csak fülre vezet valaki akkor, üres országúton
>> pár perc után, mindig ösztönösen, ott találja magát :-)
>>
>> A mostani Civic esetén ez pl. 6.-ban a 113 km/h esete.
>>
>> Illetve, ha tempózom pl. pályán, akkor a szelep vezérlés
>> váltása után a magasabb fordulat tartományban a 147 km/h
>>
>> Az ehhez tartozó fordulatoknál jár könnyen-simán a motor.
>> Ezért csak fül/segg kontrollal ide áll eb ez emberfijja.
>> Vélhetően, mert itt optimális a motor hatásfok...
>>
>>
>> KJ
>>
>> 2012.01.12. 15:40 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> benne van a pakliban hogy ott hatekonyabb a blokk mukodese .
>>> egy ismerosom megane-jaban (orvoslatogato volt , rengeteget ment es a
>>> fogyasztas elet-halal kerdese volt) volt egy teljesen logikatlan hupli
>>> a fogyasztasban 120-130 korul - alatta is tobbet evett , felette is .
>>> nem sikerult rajonnunk hogy mitol , de nem mukodott hatekonyan a blokk
>>> alacsonyabb fordulaton .
>>> nagyon idegesitette , mert opelrol valtott es hirtelen a modern auto
>>> ergonomiaja miatt is allandoan szivott , a fogyasztasa meg minimum
>>> harom literrel lett tobb .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. január 12. 10:48):
>>>>
>>>> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
>>>>
>>>> A kérdés egyébként azért merült fel mert amikor legutóbb mentünk haza
>>>> feleségem szüleihez, a szokásostól eltérően kicsit gyorsabban mentem,
>>>> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
>>>> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
>>>> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
>>>> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
>>>> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
>>>> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
>>>>
>>>> G.
>>>>
>>>>
>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2012. január 12. 10:22):
>>>>>
>>>>>
>>>>> http://hu.wikipedia.org/wiki/Diesel-ciklus#Az_elm.C3.A9letileg_el.C3.A9rhet.C5.91_termikus_hat.C3.A1sfok
>>>>>
>>>>> Mi az a ρ viszonyszám?
>>>>>
>>>>> 2012/1/11 Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>
>>>>>
>>>>>> Van itt sok tudós ember íme egy kérdés:
>>>>>>
>>>>>> Ha egy alapvetően gáz tágulásán majd munkavégzésén alapuló gép
>>>>>> (konkrétan belsőégésű motor, még konkrétabban turbó-dízel motor)
>>>>>> nyomásviszonyait "eltoljuk" felfele akkor nő a hatásfok?
>>>>>>
>>>>>> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
>>>>>> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
>>>>>> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek a
>>>>>> hatásfokát?
>>>>>> Nyilván dízel motor esetében feltételezzük az azonos égésviszonyokat
>>>>>> azaz van bőven oxigén, nincs "kormolás".
>>>>>>
>>>>>> G.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list