[elektro-etc] pici termodinamika
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jan 12 12:43:46 CET 2012
vagy legalabbis nem kell allandoan eroszakosan felvaltani.
en ugye ugy tanultam meg anno a benzineseken, hogy valtsunk fel, ha a nagyobb fokozattal lehet normalisan haladni. a felesegem akkor valt fel, ha zavarja a bugas. a TD auto jelentosen kevesebbet fogyaszt ha o vezet. azt hittem eddig, hogy azert mert nem nyomja.
vajk
________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Thursday, 12 January 2012, 11:07
Subject: Re: [elektro-etc] pici termodinamika
Gabor Ambruzs wrote:
> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
...
> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
Ez a jobbik eset, hogy tapasztalsz valami pozitívat, ezt meg lehet őrizni, mint szokást, aztán ráérsz összeszedni elég infót, hogy meg is értsd. :-)
(Nekem nincs ilyen problémám sajnos. A benzines többet zabál, ha nyomom neki.)
Viszont levonnék egy olyan következtetést, hogy ezek szerint érdemesebb kisebb motorú járművet venni, ha a fogyasztás kicsisége a cél, mert annak a motorja lassabb menetben is már elérheti ezt az üzemállapotot. Persze kb ugyanakkora kasznira gondolva.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list