[elektro-etc] termodinamikai kérdés
Gabor Ambruzs
ambruzsg at szocimotoros.hu
Thu Jan 12 11:01:13 CET 2012
azt hittem nem ment el a levél mert nem jött rá ack a szervertől... :)
G.
2012/1/12 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Gabor Ambruzs wrote:
>
>> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
>> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
>> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek a
>> hatásfokát?
>
>
> Látom, nem érkezett válasz, pedig már ugyanezt korábban is feltetted.
> Én nem vagyok se tudós, se a dolog szakértője, csak van egy sejtésem:
>
> A dízel ugye azért tud jobb hatásfokú lenni, mert jóval nagyobb sűrítési
> végnyomással dolgozik. Úgy tűnik, hogy számít, mekkorát tud expandálódni a
> forró égéstermék munkavégzés közben. (Végülis, ha belegondolunk egy darab
> ilyen expandálásba, akkor lenne a legjobb, ha valami állatnagy nyomásból
> indulna, és a vákuumig juttatva sikerülne munkára fogni.)
>
> Ha nem számítod a töltőteljesítményt, akkor a plusz 1 bar töltési nyomás
> ugye dupla mennyiség bejuttatását jelenti, miközben ugyanúgy a légkörbe fog
> kipufogni. Magának a motornak a hatásfoka biztos jobb lesz, de azt nem
> merném kapásból rámondani, hogy a kompresszorral együtt is, csak abból
> következtetek, hogy igen, hogy ugye alkalmazzák. Ha rosszabb lenne ettől a
> hatásfok, akkor már csak az lenne az alkalmazásának az oka, hogy kisebb
> méretű motorokat lehessen gyártani ugyanolyan teljesítményben.
>
> Persze a fejlesztések sok más részterületen is szakadatlan folynak, de lehet
> gyanítani, hogy a turbofeltöltés is a hatásfokjavító eszközök közé tartozik.
>
> hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list