[elektro-etc] pici termodinamika
Gabor Ambruzs
ambruzsg at szocimotoros.hu
Thu Jan 12 10:48:25 CET 2012
A fene egye meg ezt én nem látom át :(
A kérdés egyébként azért merült fel mert amikor legutóbb mentünk haza
feleségem szüleihez, a szokásostól eltérően kicsit gyorsabban mentem,
olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
G.
potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2012. január 12. 10:22):
> http://hu.wikipedia.org/wiki/Diesel-ciklus#Az_elm.C3.A9letileg_el.C3.A9rhet.C5.91_termikus_hat.C3.A1sfok
>
> Mi az a ρ viszonyszám?
>
> 2012/1/11 Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu>
>
>> Van itt sok tudós ember íme egy kérdés:
>>
>> Ha egy alapvetően gáz tágulásán majd munkavégzésén alapuló gép
>> (konkrétan belsőégésű motor, még konkrétabban turbó-dízel motor)
>> nyomásviszonyait "eltoljuk" felfele akkor nő a hatásfok?
>>
>> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
>> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
>> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek a
>> hatásfokát?
>> Nyilván dízel motor esetében feltételezzük az azonos égésviszonyokat
>> azaz van bőven oxigén, nincs "kormolás".
>>
>> G.
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list