[elektro-etc] termodinamikai kérdés
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jan 12 09:56:32 CET 2012
Gabor Ambruzs wrote:
> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek a
> hatásfokát?
Látom, nem érkezett válasz, pedig már ugyanezt korábban is feltetted.
Én nem vagyok se tudós, se a dolog szakértője, csak van egy sejtésem:
A dízel ugye azért tud jobb hatásfokú lenni, mert jóval nagyobb sűrítési
végnyomással dolgozik. Úgy tűnik, hogy számít, mekkorát tud expandálódni a forró
égéstermék munkavégzés közben. (Végülis, ha belegondolunk egy darab ilyen
expandálásba, akkor lenne a legjobb, ha valami állatnagy nyomásból indulna, és a
vákuumig juttatva sikerülne munkára fogni.)
Ha nem számítod a töltőteljesítményt, akkor a plusz 1 bar töltési nyomás ugye
dupla mennyiség bejuttatását jelenti, miközben ugyanúgy a légkörbe fog
kipufogni. Magának a motornak a hatásfoka biztos jobb lesz, de azt nem merném
kapásból rámondani, hogy a kompresszorral együtt is, csak abból következtetek,
hogy igen, hogy ugye alkalmazzák. Ha rosszabb lenne ettől a hatásfok, akkor már
csak az lenne az alkalmazásának az oka, hogy kisebb méretű motorokat lehessen
gyártani ugyanolyan teljesítményben.
Persze a fejlesztések sok más részterületen is szakadatlan folynak, de lehet
gyanítani, hogy a turbofeltöltés is a hatásfokjavító eszközök közé tartozik.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list