[elektro-etc] Gumikopas kerdes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Feb 12 22:42:49 CET 2012
vajk fekete wrote:
> feluleti nyomas, kevesbe kellene kopnia. viszont pl kanyarban a
> szelesebb gumi tuti jobban kopik.
Szerintem normál, utazás közbeni kanyarban a dolog jelentéktelen. Amikor a kerék
halad egyenesen, és benyomódik a felfekvő felületen, emiatt ott rövidülés
történik az átmérőnél (mert a hordszálak beljebb vannak), akkor is létrejön egy
folyamatos csusszanás a futófelület és az aszfalt között a kilépő és belépő
gumirészeknél. Máshogy nem lehetséges az egész.
Kanyarban ugyanez történik, csak az egyik oldalon a belépő él csusszan nagyobbat
a kilépő kisebbet, a másik oldalon meg fordítva. Mármint egy kerék két oldaláról
beszélek.
Természetesen az, hogy mondjuk álló, vagy nagyon lassú menetben tekergetik a
kormányt, az más tészta. Valószínű, hogy egy sarkon való befordulásnál a
kerékösszetartási jellegű hibák nagyobbat számítanak, mint az, hogy menet közben
fordul a kerék. Nem ritkán lehet hallani kanyarodó autókat csikorogni, ha pl
valami sima úton kanyarodnak, pl valami műanyag felületű helyen, de néha száraz
aszfalton is lehet hallani. Tuti, hogy nem önmagában csikorog a kerék a
fordulástól, hanem mert nem arra kényszerül menni, mint amerre menne.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list