[elektro-etc] Gumikopas kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Feb 12 22:42:49 CET 2012


vajk fekete wrote:

> feluleti nyomas, kevesbe kellene kopnia. viszont pl kanyarban a
> szelesebb gumi tuti jobban kopik.

Szerintem normál, utazás közbeni kanyarban a dolog jelentéktelen. Amikor a kerék 
halad egyenesen, és benyomódik a felfekvő felületen, emiatt ott rövidülés 
történik az átmérőnél (mert a hordszálak beljebb vannak), akkor is létrejön egy 
folyamatos csusszanás a futófelület és az aszfalt között a kilépő és belépő 
gumirészeknél. Máshogy nem lehetséges az egész.

Kanyarban ugyanez történik, csak az egyik oldalon a belépő él csusszan nagyobbat 
a kilépő kisebbet, a másik oldalon meg fordítva. Mármint egy kerék két oldaláról 
beszélek.

Természetesen az, hogy mondjuk álló, vagy nagyon lassú menetben tekergetik a 
kormányt, az más tészta. Valószínű, hogy egy sarkon való befordulásnál a 
kerékösszetartási jellegű hibák nagyobbat számítanak, mint az, hogy menet közben 
fordul a kerék. Nem ritkán lehet hallani kanyarodó autókat csikorogni, ha pl 
valami sima úton kanyarodnak, pl valami műanyag felületű helyen, de néha száraz 
aszfalton is lehet hallani. Tuti, hogy nem önmagában csikorog a kerék a 
fordulástól, hanem mert nem arra kényszerül menni, mint amerre menne.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list