[elektro-etc] Sebességmérés módszer változás

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Feb 9 13:22:47 CET 2012


2012/2/9 Ökrös Miklós <mokros at freemail.hu>:

> Nem egészen tiszta számomra a dolog, hogy ez miért is van így. Egy okot
> tudok elképzelni, hogy a videós rendszernél a távolban (bőven a rendszám
> leolvasási távolságon kívül) sebességet mér (a lézer képes rá), majd
> folyamatosan a képben tartva a járművet addig folytatja a felvételt, amíg
> olvasható rendszámot nem kap. Fotónál ez ugye nem működik, a kamera egy

Igy van. Viszont a korrekt bizonyításhoz a teljes videofolyamot őrizni
kellett, amit most online nem lehet beküldeni a központba, mert nincs
elég sávszélesség.

> irányba, állványról bámul, ha lát valamit, ami eléggé gyorsan mozog,
> fényképez egyet és kész.

Jaja.

> Jól sejtem, hogy ez méginkább a terepszínű sünök irányába tolja el a
> helyzetet? Érdemes lesz az autót felszerszámozni, mivel így, emberi
> irányítás nélkül a kritikus, fotózás szempontjából veszélyes szakasz egészen
> rövid lesz, viszont akkor, ha nincs elektronikus védelmed, tuti a csekk.

Jól látod. Ha megvan a korai előrejelzés, hiába látták, hogy szakad
fel mögötted az aszfalt, úgy jössz, ha a fényképezős szakaszon már a
megengedett tempóval mentél.

> A gyorshajtás-nem gyorshajtás vitától tekintsünk el, pusztán a mérési elv
> megváltoztatásának okán és várható következményein agyalok!

Várható következmények:

- Lézerblokkolós megoldások népszerűségének csökkenése, hiszen elég
lesz előrejelezni
- Bújkáló zsandárok, hogy minél később vegyék észre őket, takarásból,
lehetőleg hátulról mérve
- "Ellopott" táblák nem létező hatálya alatt szabálytalanul mérésből
gyorshajtási bírságok serege (minap volt az indexen, fickó bemutatta
videofelvételen, hogy sehol egy tábla, a bíróságot meg nem érdekelte,
mert a közútkezelő nyilvántartása szerint belterület)

Folytassam? Minek, úgyis tudod.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list