[elektro-etc] ABS és én

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Dec 5 16:47:11 CET 2012


Van benne racio. Lanciaban pl elektromos a negy lengescsillapito es eleg jol szabalyozza a tapadast. (Un. skyhook rendszer, 6 gyorsulaserzekelo a kocsiban szetszorva. ) Nyari gumival jarok még, es nem igazan csuszik jobban mint mas automon a teli. Meglepoen durva a fekhatas, nagyon keson szolal meg az ABS. Mondjuk eleve elol hatul multilink a futomu, kb nincs az a terheles amikor ne idealis feluleten erintkezne a kerek az uttal. 



Arnold
Sent from my iPhone

On 2012.12.05., at 14:40, Kovács József <kj at faldeko.hu> wrote:

> 
> 
> 2012.12.05. 14:19 keltezéssel, charles hoss írta:
>> Lent tartja - de azert nekem ugy tunik hogy a talajnyomas valtozik azert
>> egy kicsit . A lengescsillapito nem hagja meg a fizikat.
> 
> Az átlaga viszont adott marad a hullámos úton.
> Elég gyors ABS pedig, tudja növelni is a fékerőt, amikor
> a hupnira fel van, mert érzi, hogy "jé ez a kerék még forog..."
> 
> Az az ABS amelyik a hupniról le esetén az éppen nem forgó
> ill. kerekekről is elveszi a féket >> gagyi, mert csak
> 2 vagy 3 csatornás és lassú is....
> 
> Persze az európai kisautók zömében ilyen van még.
> A régebbiekben a koruknál fogva, az újabbaknál az áruk miatt.
> De, ez nem az ABS, mint megoldás hibája.
> 
> Az ESP/VSA kötelezővé tétele pedig, rutinból megoldja, hogy
> immár helyből korszerű 4 csatornás, gyors fékrendszer legyen.
> Minden új autóban...
> 
> -----
> Szóval, nem az ABS-t kell szidni, hanem annak a
> konkrét gyártói megoldását... ha szar az ABS alattad.
> 
> KJ
> 



More information about the Elektro-etc mailing list