[elektro-etc] ABS és én
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Dec 5 15:13:06 CET 2012
2012. december 5. 14:40 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:
>
>
> 2012.12.05. 14:19 keltezéssel, charles hoss írta:
>
> Lent tartja - de azert nekem ugy tunik hogy a talajnyomas valtozik azert
>> egy kicsit . A lengescsillapito nem hagja meg a fizikat.
>>
>
> Az átlaga viszont adott marad a hullámos úton.
> Elég gyors ABS pedig, tudja növelni is a fékerőt, amikor
> a hupnira fel van, mert érzi, hogy "jé ez a kerék még forog..."
>
> Az az ABS amelyik a hupniról le esetén az éppen nem forgó
> ill. kerekekről is elveszi a féket >> gagyi, mert csak
> 2 vagy 3 csatornás és lassú is....
>
akkor huplirol lefele , mikozben eltunik a talajnyomas a gumirol a
csillpitasnak hala - mit csinaljon ? adja ra ? a fekero megtartasa eseten
is megcsuszik . aztan alul eleri a tapajnyomast , felporog a kerek , de az
abs reakcioidejevel kesobb kezd el fekezni , feltehetoen fekez a tetejeig ,
ott ujra megszunik , a felfuto elen megint elveszt egy abs reakcioidonyi
feket es bekapcsol .
minnel rovidebb a hullam hossza , annal osszemerhetobb lesz a fekezhetoseg
idejevel a reakcioido - tehat rosszabb . nem a kivitel miatt hanem mert
elvi hibas .
Persze az európai kisautók zömében ilyen van még.
> A régebbiekben a koruknál fogva, az újabbaknál az áruk miatt.
> De, ez nem az ABS, mint megoldás hibája.
>
nem hat . a nem blokkolo kerek jo . csak az abs megoldas hibaja , mert
muszaki problema es muszaki megoldasok szuletnek ra - amik nem
diszkriminalnak nedves avar , ho es eso kozott - mivel nem tudnak .
>
> Az ESP/VSA kötelezővé tétele pedig, rutinból megoldja, hogy
> immár helyből korszerű 4 csatornás, gyors fékrendszer legyen.
> Minden új autóban...
>
ami nem szunteti meg a problemat .
>
> -----
> Szóval, nem az ABS-t kell szidni, hanem annak a
> konkrét gyártói megoldását... ha szar az ABS alattad.
bosch gondolom , de oket nem szabad szidni , mert a suzuki ezt vette toluk
. a suzukit nem lehet szidni mert az europai donteshozok tettek kotelezove
, ok csak az uzleti modell szerint a leheto legolcsobban akarjak feltenni
az abs matricat az autora .
szoval csak en es meg nehanyan vagyunk hulyek , minket lehet szidni mert az
auto becsuszik a korforgalomba , keresztezodesbe hala az abs-nek (mert ugye
az nem fordul elo hogy az auto egyik oldala jelentosen veszitsen a
tapdasabol- hacsak nem iven halad , ahogy az sem hogy a fekezeskor hullamos
aszfalton a kerekek talajnyomasa valtozzon) .
bye
dexter
>
> KJ
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list