[elektro-etc] ABS és én

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Dec 5 11:06:47 CET 2012


Vagy simán hullámos az aszfalt , a kerek beblokkol.- panikszeruen elengedi
. Ritka vacak.

Bye
Dexter
2012.12.05. 9:23, "Móczik Gábor" <pm_levlista at progzmaster.hu> ezt írta:

> 2012.12.05. 9:05 keltezéssel, Zsolt írta:
>
>> Én nem azt írtam, hogy soha nem nő a fékút. Van, hogy nő, de az nem igaz,
>> hogy általában, vagy mindig nő. Rendszerint csökken a fékút (szemben a
>> thread-ben eddig elhangzott állítások többségével), de pl. olyan
>>
>
> Tiszta/vizes úton!
> Ahol a tapadás jobb mint a csúszás.
> Ha valamilyen anyag van az úton (hó/murva/sár/whatever), akkor már
> kétséges, lehetnek helyzetek amikor jobb, de többnyire nem az...
>
>  helyzetekben ahol a fékezéskor nagy kormányerő keletkezne (Egyik oldali
>> kerekek jégen, másik oldaliak aszflaton vannak), ott limitálják a
>> keletkezett kormányerőt a száraz úton haladó kerekek fékerejének
>> csökkentésével, és ilyenkor bizony nő a fékút.
>>
>
> Ellenben nem biztos hogy van haszna, mert a maradék kerekeken az
> oldalirányú tapadás lehet hogy volna akkora, hogy nem csúszna meg oldalra.
>
> Pl. vidéken hétköznapi esemény, hogy le akarsz állni egy aszfalt út
> szélére, jobboldali két kerékkel a vizes fűre. Nem kell hozzá télnek
> lennie, elég ha épp egy kicsit esik az eső. ABS nélkül simán meg lehetne
> állni normálisan (esetleg kicsit feltúrod a füvet).
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list