[elektro-etc] ABS és én
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Dec 5 11:04:10 CET 2012
-heti... hol halljuk ezt sokat... másrészt tipikusan nem száraz ,
makulátlan úton les rám a baleset - ahogy többnyire nem a konyhába menet
töröm magam össze. Amikor romlik a helyzet , akkor az ABS ezt nagyon
gyakran fokozza - ugyanis elvben a tapadasi surlodasi erő a nagyobb , de a
ducati , Honda , KTM es meg néhány egzotikus motor gyártó rendszerei
kivetelevel nem ide all be . A Tesco gazdaságos autó gyártók rendszerei
pedig a blokkolás , fék elengedes , várakozás , újra blokkolast preferaljak
, tehet csak az átmenet legkevésbé sem jelenti azt hogy állandóan határon
lenne . Eeeeeees végképp nem jelenti azt hogy a fekeroszabalyzo kivehető
lenne a rendszerből - pedig tudtommal nincs abs -es autókban.
Bye
Dexter
2012.12.05. 9:04, "Móczik Gábor" <pm_levlista at progzmaster.hu> ezt írta:
> 2012.12.04. 18:09 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>
>> Még nem volt ABS-es kocsim, örültem, hogy
>>> hurrá, majd most csökken a fékút.
>>>
>> Jujjjj! Alapfoku szeminarium. :))) (Bocs!)
>> Az ABS-nek nem az a szerepe, hogy a fekut csokken, hanem az, hogy
>> mindvegig iranyithato marad az auto.
>>
>
> Csökkentheti a fékutat, tiszta úton. Ott ugyanis a tapadási súrlódás
> többnyire nagyobb mint a csúszási, és ekkor jobban jössz ki, ha nem
> csúsztatod meg.
>
> Hóban viszont ez nem így van. A hónak is biztosan nagyobb a tapadási
> súrlódása a csúszásinál, csak ott plusz nem kevés fékhatást ad, hogy
> feltorlódik a hó és még eléred az aszfaltot is a kerékkel.
>
> Hogy jó-e valakinek hogy irányítható marad, az kétséges. Az árok,
> villanyoszlop, parkoló autó helyett a kereszteződésbe, kapuba, előtted
> állóba csúszol bele.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list