[elektro-etc] Eszterga
"Németh István"
svejk01 at fibermail.hu
Tue Aug 7 23:18:24 CEST 2012
Egy valamire való szaki, aki ilyenekkel foglalkozik, legalább olyan
pontosan meg tudja csinálni, mint amilyen pontosan vissza tudod a
leszerelt kereket rakni a helyére.
Az más kérdés, hogy ma mér nem nagyon van rá igény, mert a féktárcsák is
élettartamra készülnek, mire annyira elkopik hogy szabályozni kellene,
addigra méret alá menne a szabályozás után.
A korszerű betétek egyébként aránylag egyenletesen koptatják, döntő
esetben épp a "kajszaság" miatt kell cserélni, elég egy jól megfékezett,
felmelegedett, már vékonyodó féktárcsa és egy szerencsétlen víztócsa.
A másik eset az utángyártott silány tárcsa, mely az első komolyabb
felmelegedés után "eldobja" magát és ütni fog.
>
> Az jó cucc, ahol a saját helyén lehet a féktárcsát leszabályozni.
> Szerintem az, ahol kiveszik, valahova befogják, az nem jó holmi, mert nem
> tudják
> a csapágyazás helyén megfogni, valami más helyet keresnek rajta, aztán
> vagy jól
> fog a helyén futni, vagy nem. Inkább nem. Képtelenség, hogy teljesen
> egytengelyű
> legyen bármilyen más felület a csapágyakéval.
>
> Na de mire is van szükség?
> Általában nem az a baj, hogy elkajlul a féktárcsa, hanem - meg lehet
> figyelni -
> csak belekoptat a fékpofa, részben vállak keletkeznek, részben meg csíkos
> lesz.
> Mindkettőt kitűnően le lehet szedni a helyén egy sarokcsiszolóval. Én úgy
> szoktam, hogy a durváját rendessel, aztán a felületet finomra munkálom egy
> 1mm-es tárcsával, mert az rugalmas, finomabb. Tutira nem fog ütni, és a
> felület
> csíkmentes lesz, valamint így jön le róla a legkevesebb anyag. Ráadásul
> borítékolható, hogy nem képződnek rajta újabb gyűrűk magától a
> megmunkálástól.
>
> hjozsi
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list