[elektro-etc] ford TPS csatlakozo .
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Apr 23 14:02:55 CEST 2012
Egy potinak nez ki. Csereltem , igy itt az uj beszerelve es fillerre azonos
a regivel:(
Minde obd diag progi szerint a 0-tol100%-ig ervenyes ertekem nem tud
lemenni huszonx ala. Gyanitom ez igy nem lehet fiziologias - kulonosen
azert mert a pillangoszelep nyitasa nem linearis , tehat tuti gondokat okoz
alacsony reszterheleseken.
Bye
Dexter
2012.04.23. 13:49, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
> Ford TPS általában 3 poti. Először is ki kellene olvasni őket
> diagnosztikával.
>
> A Mondeot tudom, hogyan működik, mivel én is éppen ezzel küzdök. :-)
> Szerintem a tiédben sem lesz nagyon más.
>
> Két potin lévő fesz összegének kell mindig 5V-nak lenni, a harmadik
> poti hibajelet ad, ha ez nem teljesül. Ez 1,5V-hoz képest az 5V-tól
> számított eltérés, pluszban, mínuszban értelemszerűen. Nekem
> pillanatok alatt 5,4V-on van az összeg, ami szerint az 1,5V is felmegy
> 1,9-re. Plusz több Ford modellnél típushiba volt, hogy az alaphelyzet
> körül berágodnak a potméterek, így össze-vissza ugráló értéket adnak,
> amikkel nem tud mit kezdeni a vezérlés. Ilyenkor csak a csere segít,
> az meg nem olcsó, ellenben drága. Nekem pl. 34 rugó lenne az új
> gázpedál...
>
> A csatiba beszúrsz egy gombostűt a kábel mellé, és máris tudod mérni:
>
> http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Throttle_Position_Sensor
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/4/23 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> > a streetka egyertelmuen rosszul lett osszerakva (a kompenzalt TPS
> > ertekem nem tud lemenni 2x% ala - de a szakember szerint ez igy
> > normalis)
> > kene szereznem hozza egy csatlakozot , amivel be tudok a ket pont koze
> > menni - apa anya par kene . van valakinek hasonloja ? - vagy vagjam el
> > es vegyek valami profi vizallo csatit ?
> > valami jo kalibralasi leiras is tetszene - szerintem magat kalibralja
> > , de valami olyan szelsosegesen rossz lehet az ertek aminek mar nem
> > tud utanamenni az ECU
> >
> > bye
> > dexter
> >
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list