[elektro-etc] Mai napi okossag
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Sun Apr 15 16:30:12 CEST 2012
ha a vasut celja tenyleg a veszteseg csokkentese lenne, akkor ma bezarnak az egeszet. ez tuti. innentol minden ami tortenik, az az ami irtam: szocialis alapon valami minimalis szolgaltatas nyujtasa.
vajk
________________________________
From: gyapo <gyapo at freemail.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Sunday, 15 April 2012, 9:28
Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
> ketorankent 300 utas sem lesz meg, ezert ritkitod harom orara, es igy
> tovabb, benne is vagy a spiralba aminek a vege a vasut felszamolasa.
Szerintem nem azért foglalkozik a vasút egyáltalán a járatok ritkításával, mert nem akarja, hogy elmenjenek az utasok, hanem mert nincs pénz, és csökkenteni akarja a veszteséget.
Vagyis nem lesz tökéletes, ha egyáltalán van tökéletes, hanem kevésbé veszteséges lesz, ha akkor mennek a járatok, amikor a legtöbben akarnak utazni.
> Masik megoldas hogy uj utasokat vonzol be. Arelonnyel, kenyelemmel,
> kiszolgalassal, pl ingyenparkolassal.
Ezek jók, csak mindegyik sokba kerül. Pénz meg nincs.
> Vagy azzal, hogy beszunteted a
> buszt. De aki a busz jaratsurusegehez volt szokva, az mit fog szolni
> a vonathoz?
Ha van buszos vállalkozás, ami képes haszonnal üzemelni, akkor miért tiltanám be? Ha lenne ilyen repülő, hajó, lovaskocsi, meg földalatti, tőlem azok is dolgozhatnának. Ha én lennék az állam, az érdekelne, hogy aki utazni akar, az tudjon a neki legmegfelelőbb eszközön úgy, hogy mindenki jól járjon, az utas is meg a cég is. Már ha üzleti alapon nézzük, de az 'állambácsi majd szolgáltat ingyen' módszer azt hiszem már nem pálya.
> A tobbseg erdeke nem az lenne hogy varjak. Itt a hiba, itt van a
> szemlelet, hogy ez egy szukseges szolgaltatas, hogy a szegenyek
> utazhassanak, es emiatt cserebe el kell turniuk pl a varast. Majd
> kiderul, hogy az utasok nagyresze nem is olyan szegeny, es hogy meg
> az o idejuk is dragabb mint varni a vonatra. Majd lesz orangeways.
Nem értem ezt a szegénység témát. Kit érdekel, hogy az utasnak mennyi pénze van? Ha kimegyek az állomásra, azt nem látom ki milyen gazdag, de reggel-délután sok ember utazik, napközben kevés, ezt látom.
A jegyár megállapítása, meg szociális helyzet vizsgálata egy másik téma, most nem arról beszélünk.
> A tobbseg erdeke az lenne, hogy sokan jarjanak kozossegi
> kozlekedessel, ezzel csokkentve az utak zsufoltsagat, a
> kornyezetszennyezest, es lehetove teve pl kelloen suru vonatjaratok
> uzemelteteset.
Igen, és ennek elérésére az állam kezében vannak az eszközök. Mint pl. városban a parkolási díj. Mert ugye az nem nyerészkedés, hanem forgalomszabályozó eszköz. Ha sokan parkolnak, akkor emelem a díjat, és addig emelem, ameddig már csak annyian parkolnak, amennyit szeretnék.
Ugyanezt meg lehet tenni az utakon közlekedő autókkal is, valami olyan díjat beszedni, ami korlátozza az autóforgalmat, és valószínűleg nem gyalog fognak közlekedni, hanem tömegközlekedési eszközökkel.
De akkor sem mindegy, hogy mennyibe kerül a vasút mondjuk egy utaskm-re nézve, tehát a menetrendet optimalizálni kell.
Üdv.: gyapo
More information about the Elektro-etc
mailing list