[elektro-etc] Mai napi okossag
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Apr 15 11:15:06 CEST 2012
A dolog egyszeru - veszel autot - vallalsz x ft havi kiadast , adot fizetsz
az utaskilometerre stb - vagy veszel berletet es szenvedsz a
kiszamithatatlanul varialt menetrendekkel , jarat ritkitassal ,
megszuntetessel es fizetsz afat es az eletidodet - van az a pont ahol
megeri - de ezt messze nem ertuk meg el.
Bye
Dexter
2012.04.15. 9:54, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> ezt írta:
> gyapo wrote:
>
> Nem értem ezt a szegénység témát. Kit érdekel, hogy az utasnak mennyi
>>
>
> Nálunk azért lényeges, mert aki bővében van a zsének, nem fog vonatozni
> meg buszozni a jelen viszonyok között. Tehát valszeg tényleg a szegényebb
> rétegek vonatoznak. Másképp fogalmazva: jelenleg a szegényebb rétegek
> utazhatása miatt kell (szerintem legalább 80%-ban) a közösségi közlekedés.
>
> Ez is egy csúnya spirál. Financiális okokból rontani kell a minőséget, ami
> miatt a használók aránya tovább tolódik a szegényebbek felé.
>
> Igen, és ennek elérésére az állam kezében vannak az eszközök. Mint pl.
>> városban a parkolási díj. Mert ugye az nem nyerészkedés, hanem
>> forgalomszabályozó eszköz. Ha sokan parkolnak, akkor emelem a díjat,
>>
>
> Ez világosnak tűnik, de összetettebb a rendszer. Minden mindennel
> összefügg.
>
> Ha pl a közösségi közlekedést úgy elkúrják, hogy a népek autókba szállnak,
> akkor kelleni fog a sok parkolóhely.
> Ha szándékosan szűkítik a parkolási meg autózási lehetőségeket, és szar a
> tömegközlekedés is, azzal nem is tudom, hova lehet jutni, talán az adott
> település (akár a főváros) elnéptelenedésének az elindulásához.
>
> De akkor sem mindegy, hogy mennyibe kerül a vasút mondjuk egy
>> utaskm-re nézve, tehát a menetrendet optimalizálni kell.
>>
>
> Persze, ezt mindenképpen, csak összetettebben kell gondolkodni. Ha
> elszegényítik az utazó közönséget, nem lesz, aki eltartsa a monstrumot.
> Ha az állam csinálja, nem lesz érdekeltsége senkinek, aki érdemben tud
> gondolkodni. Nem tudom, jobb helyenek milyen tulajdonban vannak a közösségi
> közlekedési cégek, de nekem az a gyanúm, hogy az üzemeltessen ilyet, aki
> ért hozzá, és az állam, mint megrendelő szerepeljen csak. Most is
> megrendelőként szerepel az állam, de tök hülyén néz ki, hogy az állam
> megrendeli saját magától a közlekedést. :-) Aztán persze politikai csaták
> eszközévé degradálódik. Kinek a kije ül a vezetői székben, ki hogy tudja
> anyagilag a kisebb vezetőt sakkban tartani... Mocskos üzelmek vannak a
> háttérben. Na nem, mintha manapság nem az lenne, hogy a csókosé lenne a
> magáncég!
>
> Undorító ez az egész, ahogy van. Legalábbis Mo-on. Ezek mögül kellene
> kitántorogni, aztán jöhetnének az észérvek.
>
> hjozsi
>
More information about the Elektro-etc
mailing list