[elektro-etc] Mai napi okossag
cst
maguspr at freemail.hu
Sun Apr 15 10:33:13 CEST 2012
igen, a szegénység,...
a 65év felettiek ingyen utazhatnak, az "állam fizeti", persze
a szegényebbek használják, a gazdagabbak az ingyenesség ellenére
is inkább autóba ülnek
-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu <elektro-etc at tesla.hu>
Date: 2012. április 15. 9:54
Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
>gyapo wrote:
>
>> Nem értem ezt a szegénység témát. Kit érdekel, hogy az utasnak
mennyi
>
>Nálunk azért lényeges, mert aki bővében van a zsének, nem fog
vonatozni meg
>buszozni a jelen viszonyok között. Tehát valszeg tényleg a szegényebb
rétegek
>vonatoznak. Másképp fogalmazva: jelenleg a szegényebb rétegek
utazhatása miatt
>kell (szerintem legalább 80%-ban) a közösségi közlekedés.
>
>Ez is egy csĂşnya spirál. Financiális okokbĂłl rontani kell a minĹ
‘sĂ©get, ami miatt
>a használók aránya tovább tolódik a szegényebbek felé.
>
>> Igen, és ennek elérésére az állam kezében vannak az eszközök.
Mint pl.
>> városban a parkolási dĂj. Mert ugye az nem nyerĂ©szkedĂ©s, hanem
>> forgalomszabályozĂł eszköz. Ha sokan parkolnak, akkor emelem a dĂjat,
>
>Ez világosnak tűnik, de összetettebb a rendszer. Minden mindennel
összefügg.
>
>Ha pl a közösségi közlekedést úgy elkúrják, hogy a népek autókba
szállnak, akkor
>kelleni fog a sok parkolĂłhely.
>Ha szándĂ©kosan szűkĂtik a parkolási meg autĂłzási lehetĹ‘sĂ©geket,
és szar a
>tömegközlekedés is, azzal nem is tudom, hova lehet jutni, talán az
adott
>település (akár a főváros) elnéptelenedésének az elindulásához.
>
>> De akkor sem mindegy, hogy mennyibe kerĂĽl a vasĂşt mondjuk egy
>> utaskm-re nézve, tehát a menetrendet optimalizálni kell.
>
>Persze, ezt mindenképpen, csak összetettebben kell gondolkodni. Ha
elszegĂ©nyĂtik
>az utazó közönséget, nem lesz, aki eltartsa a monstrumot.
>Ha az állam csinálja, nem lesz érdekeltsége senkinek, aki érdemben tud
>gondolkodni. Nem tudom, jobb helyenek milyen tulajdonban vannak a
közösségi
>közlekedési cégek, de nekem az a gyanúm, hogy az üzemeltessen ilyet,
aki ért
>hozzá, és az állam, mint megrendelő szerepeljen csak. Most is
megrendelőként
>szerepel az állam, de tök hülyén néz ki, hogy az állam megrendeli
saját magától
>a közlekedést. :-) Aztán persze politikai csaták eszközévé
degradálódik. Kinek a
>kije ül a vezetői székben, ki hogy tudja anyagilag a kisebb vezetőt
sakkban
>tartani... Mocskos üzelmek vannak a háttérben. Na nem, mintha manapság
nem az
>lenne, hogy a csókosé lenne a magáncég!
>
>UndorĂtĂł ez az egĂ©sz, ahogy van. Legalábbis Mo-on. Ezek mögĂĽl kellene
>kitántorogni, aztán jöhetnének az észérvek.
>
>hjozsi
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list