[elektro-etc] Mai napi okossag

gyapo gyapo at freemail.hu
Sun Apr 15 09:28:21 CEST 2012


> ketorankent 300 utas sem lesz meg, ezert ritkitod harom orara, es igy
> tovabb, benne is vagy a spiralba aminek a vege a vasut felszamolasa.

Szerintem nem azért foglalkozik a vasút egyáltalán a járatok 
ritkításával, mert nem akarja, hogy elmenjenek az utasok, hanem mert 
nincs pénz, és csökkenteni akarja a veszteséget.
Vagyis nem lesz tökéletes, ha egyáltalán van tökéletes, hanem kevésbé 
veszteséges lesz, ha akkor mennek a járatok, amikor a legtöbben akarnak 
utazni.

> Masik megoldas hogy uj utasokat vonzol be. Arelonnyel, kenyelemmel,
> kiszolgalassal, pl ingyenparkolassal.

Ezek jók, csak mindegyik sokba kerül. Pénz meg nincs.

> Vagy azzal, hogy beszunteted a
> buszt. De aki a busz jaratsurusegehez volt szokva, az mit fog szolni
> a vonathoz?

Ha van buszos vállalkozás, ami képes haszonnal üzemelni, akkor miért 
tiltanám be? Ha lenne ilyen repülő, hajó, lovaskocsi, meg földalatti, 
tőlem azok is dolgozhatnának. Ha én lennék az állam, az érdekelne, hogy 
aki utazni akar, az tudjon a neki legmegfelelőbb eszközön úgy, hogy 
mindenki jól járjon, az utas is meg a cég is. Már ha üzleti alapon 
nézzük, de az 'állambácsi majd szolgáltat ingyen' módszer azt hiszem már 
nem pálya.

> A tobbseg erdeke nem az lenne hogy varjak. Itt a hiba, itt van a
> szemlelet, hogy ez egy szukseges szolgaltatas, hogy a szegenyek
> utazhassanak, es emiatt cserebe el kell turniuk pl a varast. Majd
> kiderul, hogy az utasok nagyresze nem is olyan szegeny, es hogy meg
> az o idejuk is dragabb mint varni a vonatra. Majd lesz orangeways.

Nem értem ezt a szegénység témát. Kit érdekel, hogy az utasnak mennyi 
pénze van? Ha kimegyek az állomásra, azt nem látom ki milyen gazdag, de 
reggel-délután sok ember utazik, napközben kevés, ezt látom.
A jegyár megállapítása, meg szociális helyzet vizsgálata egy másik téma, 
most nem arról beszélünk.

> A tobbseg erdeke az lenne, hogy sokan jarjanak kozossegi
> kozlekedessel, ezzel csokkentve az utak zsufoltsagat, a
> kornyezetszennyezest, es lehetove teve pl kelloen suru vonatjaratok
> uzemelteteset.
Igen, és ennek elérésére az állam kezében vannak az eszközök. Mint pl. 
városban a parkolási díj. Mert ugye az nem nyerészkedés, hanem 
forgalomszabályozó eszköz. Ha sokan parkolnak, akkor emelem a díjat, és 
addig emelem, ameddig már csak annyian parkolnak, amennyit szeretnék.
Ugyanezt meg lehet tenni az utakon közlekedő autókkal is, valami olyan 
díjat beszedni, ami korlátozza az autóforgalmat, és valószínűleg nem 
gyalog fognak közlekedni, hanem tömegközlekedési eszközökkel.
De akkor sem mindegy, hogy mennyibe kerül a vasút mondjuk egy utaskm-re 
nézve, tehát a menetrendet optimalizálni kell.

Üdv.: gyapo



More information about the Elektro-etc mailing list