[elektro-etc] Mai napi okossag
cst
maguspr at freemail.hu
Sun Apr 15 09:01:01 CEST 2012
1db Bz-mot motorkocsiban összesen 1db 141,2 kW / 190 LE
motor pötyög, kicsi fogyasztással
( ezek voltak a beszüntetett szárnyvonalakon, meg a most ritkítottakon)
régebben meg akár egy 6hengeres Csepel motorral 25liter/100km fogyasztással
mehetett működhettek a szárnyvonalak
A világhírű budapesti Ganz vállalat által gyártott BCmot (későbbi ABmot),
BCymot (későbbi ABymot) és BCnymot (későbbi ABnymot) sorozatok a MÁV és a
GYSEV mellékvonali motorkocsisorozatai voltak.
BCmot 351 pályaszámú prototípus motorkocsi
Ezt a benzin-mechanikus motorkocsit egy Ganz VI AmC 130 típusú 75 Le-s motor
hajtotta
-----Original Message-----
From: gyapo <gyapo at freemail.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu <elektro-etc at tesla.hu>
Date: 2012. április 15. 8:42
Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
> mar megbocsass, de ez baromsag.
Már hogy lenne baromság?
Ha nem számĂtana a pĂ©nz, akkor persze menjen 10 percenkĂ©nt, hogy
bárkinek max 10 percet kelljen várnia.
Ha csak a pĂ©nz számĂtana, akkor addig nem indulna el, amĂg tele nem lesz
utassal.
A kettő között meg pont az van, amit sok közlekedési vállalat csinál,
hogy csúcsidőben gyakrabban jár, holtidőben meg ritkábban.
Csak amĂg egy Volán egy kisebb cĂ©g, jobban nĂ©zhetĹ‘ hova megy el a
pénz,
ezért érdekelet abban, hogy minél jobban kihasználtak legyenek a
járatai, addig a MĂV egy hatalmas állami vállalat, senki nem tudja
levezetni miből van a sok veszteség, és az utasforgalomból a bevétel
csak kis töredéke a költségvetésnek, úgyhogy járjanak ütemesen, de
jĂł
lesz. Aztán nem jó, mert nem igazodik az utazó közönség igényeihez.
És ezek szerint vannak, akik szerint jó, ha üresen mennek a vonatok
ĂĽtemesen.
> ha csucson kivul akarok utazni, akkor varjak akar masfel orat a
> kovetkezore, ha meg csucsban, akkor oruljek mert jar tizpercenkent?
> kvazi megvarom a csucsot?
Igen, ha csĂşcson kĂvĂĽl akarsz, akkor várj. A többsĂ©g Ă©rdeke magasabb
rendű, mint a te egyéni érdeked. Ha csúcsban utazol, akkor meg örülj,
hogy nem kell állva a peronon a cigifüstben fulladoznod pár órát.
> csucson kivul jarjon kevesebb kocsival, de akkor is jarjon
> tavolsagtol fuggoen felorankent/orankent, kulonben oriasi elonyben
> van az auto.
Nem lenne sokkal olcsĂłbb, mozdony majdnem ugyanannyit eszik, ugyanannyit
kopik, vezetőt fizetni kell.
Ăśdv.: gyapo
More information about the Elektro-etc
mailing list