[elektro-etc] Mai napi okossag

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Sun Apr 15 09:00:25 CEST 2012


Ott van a hiba, hogy van az a jaratritkasag, ami azonnali elvandorlast okoz. Ha 300utas kapacitasu gepekkel jarsz, az fog kijonni hogy csucson kivul 2 orankent eleg menni. Valojaban ha ketorankent jarsz, akkor az emberek mas megoldast keresnek, igy a ketorankent 300 utas sem lesz meg, ezert ritkitod harom orara, es igy tovabb, benne is vagy a spiralba aminek a vege a vasut felszamolasa.

Masik megoldas hogy uj utasokat vonzol be. Arelonnyel, kenyelemmel, kiszolgalassal, pl ingyenparkolassal. Vagy azzal, hogy beszunteted a buszt. De aki a busz jaratsurusegehez volt szokva, az mit fog szolni a vonathoz?

A tobbseg erdeke nem az lenne hogy varjak. Itt a hiba, itt van a szemlelet, hogy ez egy szukseges szolgaltatas, hogy a szegenyek utazhassanak, es emiatt cserebe el kell turniuk pl a varast. Majd kiderul, hogy az utasok nagyresze nem is olyan szegeny, es hogy meg az o idejuk is dragabb mint varni a vonatra. Majd lesz orangeways.

A tobbseg erdeke az lenne, hogy sokan jarjanak kozossegi kozlekedessel, ezzel csokkentve az utak zsufoltsagat, a kornyezetszennyezest, es lehetove teve pl kelloen suru vonatjaratok uzemelteteset.

vajk


________________________________
 From: gyapo <gyapo at freemail.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu 
Sent: Sunday, 15 April 2012, 8:42
Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
 
> mar megbocsass, de ez baromsag.

Már hogy lenne baromság?
Ha nem számítana a pénz, akkor persze menjen 10 percenként, hogy
bárkinek max 10 percet kelljen várnia.
Ha csak a pénz számítana, akkor addig nem indulna el, amíg tele nem lesz
utassal.
A kettő között meg pont az van, amit sok közlekedési vállalat csinál,
hogy csúcsidőben gyakrabban jár, holtidőben meg ritkábban.
Csak amíg egy Volán egy kisebb cég, jobban nézhető hova megy el a pénz,
ezért érdekelet abban, hogy minél jobban kihasználtak legyenek a
járatai, addig a MÁV egy hatalmas állami vállalat, senki nem tudja
levezetni miből van a sok veszteség, és az utasforgalomból a bevétel
csak kis töredéke a költségvetésnek, úgyhogy járjanak ütemesen, de jó
lesz. Aztán nem jó, mert nem igazodik az utazó közönség igényeihez.
És ezek szerint vannak, akik szerint jó, ha üresen mennek a vonatok
ütemesen.

> ha csucson kivul akarok utazni, akkor varjak akar masfel orat a
> kovetkezore, ha meg csucsban, akkor oruljek mert jar tizpercenkent?
> kvazi megvarom a csucsot?

Igen, ha csúcson kívül akarsz, akkor várj. A többség érdeke magasabb
rendű, mint a te egyéni érdeked. Ha csúcsban utazol, akkor meg örülj,
hogy nem kell állva a peronon a cigifüstben fulladoznod pár órát.

> csucson kivul jarjon kevesebb kocsival, de akkor is jarjon
> tavolsagtol fuggoen felorankent/orankent, kulonben oriasi elonyben
> van az auto.

Nem lenne sokkal olcsóbb, mozdony majdnem ugyanannyit eszik, ugyanannyit kopik, vezetőt fizetni kell.

Üdv.: gyapo


More information about the Elektro-etc mailing list