[elektro-etc] HHO erdmények

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Apr 12 14:05:40 CEST 2012


Erdos Zoltan wrote:
> tenyleg, mennyi a hatasfoka egy zoddenergiaval-vizet-bontunk,
> aztan-ha-kell-elegetjuk es villyant termelunk rendszernek ?

Nem tudom, de vegyünk egy egészen jó, mondjuk 90% bontási hatásfokot. Tehát az 
áramból direkt hő 90%-a jöjjön létre a keletkezett hidrogén-oxigén reakciójából.

Itt az a gond, hogy nem hőtermelés a cél. Nincs olyan dugattyús motor, amelyik 
akármilyen üzemanyagot 40%-nál jobb hatásfokkal lenne képes mechanikai munkává 
alakítani.

Tehát eleve csak szar lehet.
Ha még ehhez hozzávesszük, hogy mechanikai munkából a szokott módon milyen 
hatásfokkal állít elő a generátor egyenáramot, akkor szar ügy. Ugyanis mindig 
diódahíd van a generátorban, azaz 10% simán esik a dc vonalon, aztán erős hűtése 
van a generátornak, tehát a hőveszteség se lehet piskóta. Az is lehet, hogy 
összemérhető a kimenő teljesítménnyel. (Kicsi méretű cuccoknál az ohmok 
jelentősége nem kicsi.) Ott van a gerjesztési veszteség is (valami 1-2A simán 
lehet), és végül a szintén elég szar bontási hatásfok az elektrokémiai részen.

Anélkül, hogy adataim lennének, én nem tartom jobbnak 50%-nál azt a hatásfokot, 
amire fent azt írtam, hogy legyen 90%. Nagyobb méretű, erre specializált 
generátorral ez javulhatna, viszont ekkor az eleve szar végső hatásfok azért 
cseszné el az egészet, mert már összemérhető lenne a motor teljesítményével. 
20kW-nál 400W az bakfity, normál vezetésnél lehet, hogy a pszichés hatás (a 
sofőr tudja, hogy be van szerelve a cucc) nagyobb eltérést okozhat. Ez is a 
mérőpadot teszi indokolttá.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list