[elektro-etc] HHO erdmények
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Apr 12 14:05:40 CEST 2012
Erdos Zoltan wrote:
> tenyleg, mennyi a hatasfoka egy zoddenergiaval-vizet-bontunk,
> aztan-ha-kell-elegetjuk es villyant termelunk rendszernek ?
Nem tudom, de vegyünk egy egészen jó, mondjuk 90% bontási hatásfokot. Tehát az
áramból direkt hő 90%-a jöjjön létre a keletkezett hidrogén-oxigén reakciójából.
Itt az a gond, hogy nem hőtermelés a cél. Nincs olyan dugattyús motor, amelyik
akármilyen üzemanyagot 40%-nál jobb hatásfokkal lenne képes mechanikai munkává
alakítani.
Tehát eleve csak szar lehet.
Ha még ehhez hozzávesszük, hogy mechanikai munkából a szokott módon milyen
hatásfokkal állít elő a generátor egyenáramot, akkor szar ügy. Ugyanis mindig
diódahíd van a generátorban, azaz 10% simán esik a dc vonalon, aztán erős hűtése
van a generátornak, tehát a hőveszteség se lehet piskóta. Az is lehet, hogy
összemérhető a kimenő teljesítménnyel. (Kicsi méretű cuccoknál az ohmok
jelentősége nem kicsi.) Ott van a gerjesztési veszteség is (valami 1-2A simán
lehet), és végül a szintén elég szar bontási hatásfok az elektrokémiai részen.
Anélkül, hogy adataim lennének, én nem tartom jobbnak 50%-nál azt a hatásfokot,
amire fent azt írtam, hogy legyen 90%. Nagyobb méretű, erre specializált
generátorral ez javulhatna, viszont ekkor az eleve szar végső hatásfok azért
cseszné el az egészet, mert már összemérhető lenne a motor teljesítményével.
20kW-nál 400W az bakfity, normál vezetésnél lehet, hogy a pszichés hatás (a
sofőr tudja, hogy be van szerelve a cucc) nagyobb eltérést okozhat. Ez is a
mérőpadot teszi indokolttá.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list