[elektro-etc] [Ticket #246] Gonosz gondolat

halozat rendszergazda at kiszuglo.hu
Tue Apr 10 23:04:59 CEST 2012


This is a notification from the Help Desk.




On Apr 10, 2012 @ 11:04 pm, jhidvegi at gmail.com wrote:
Karoly Kovacs wrote:

> Ott biztosan nem mernek a palacsintak leragasztott rendszamu motorral
> vigeckedni. :))) A nemetek ugyanis valoban jaroroznek, nem csak magyar
> modon beallnak a "jol fizeto" helyekre mericskelni. A jarorozes kozben
> meglepoen sok szabalytalankodot kikapnak a forgalombol. Ez szerintem
> nagyon fontos is, mert ha jol tudom - minden media hajciho ellenere -,
> az elso szamu baleseti ok nem a gyurshajtas, hanem a hibas elozes.

Ezt netán a németek meg is mondják? Szerintem sem az, itt is sokat dumáltunk már 
erről. Ez a gyorshajtásosdi csak egy ostoba nyomulás. Ezt lehet mérni, erre van 
szabály, minden más le van szarva.

Ma pl érdekes apró eset: megyek gyalog egy igen-igen mellékút bal felén. Egy 
szintén nem valami nagy fontosságú útról befordul egy autó, jön velem szembe. 
Simán elmehetett volna mellettem nekem jobbról, de nem, elkezdett lemenni az 
útról a fűre, majdnem neki a kerítésnek, mire átsiettem az út másik oldalára. A 
hülye picsa (mert az ült a volánnál) rosszallóan nézett. Basszameg egy busznak 
is elég lett volna bőven a hely, de nem, neki ragaszkodnia kellett a gyalogossal 
szemben is az út jobb oldalához. (ott nem volt járda).

Mondják néha, hogy a nők sokkal jobban vezetnek. Hát szerintem a nők sokkal 
szarabbul vezetnek, inkább rigorózus szabálytartók. Akár az életük árán is 
ragaszkodnak a jogaikhoz. Pl jön a sávjában szembe egy teherautó, van 
menekülőút, de nem, csak sikolt, végül eltapossák. (Egy konkrét eset történt 
így, fuvaros kölök mesélte. Snúroztak az ifa motorháztetőjén, és nem vette észre 
a sofőr, hogy átsodródott a szembesávba. De a nő, akit eltaposott, az meg semmit 
nem tett azért, hogy életben maradjon.)

De mást is elkövetnek. Belefékeznek megfagyott vízátfolyásba ijedtükben, vagy 
simán lemennek az útról fényes nappal anélkül, hogy másik autó akárcsak a 
környéken is lenne. (Ezek is mind konkrétumok az ismeretségi körből, ha nem is a 
közelmúltból.)

Szerintem a pasik is sok hibát vétenek, amiknek baleset a vége, és ezeknek csak 
kis része gyorshajtás.

hjozsi


==Ticket History==

On Apr 10, 2012 @ 11:04 pm, koka55 at kabsi.at wrote:
> Nekem is, ha nem olasz autóban ülök. :))) Najó, vannak kivételek, de
> elképesztő micsoda sámlikat építenek be autókba ülés gyanánt némely
> márkánál.
A franciakat se felejtsd ki! :)))
Annak idejen az elso francia autom egy kis 205-os Peugeot volt. A 
Zsiguli utan (de meg a kozvetlenul elotte birtokolt Audi 80-asom utan 
is) valami fenomenalis erzes volt. :)))
Erdekes, hogy a 306-os meg a 206-os nem volt annyira kenyelmes, bar 
nemelyik mas tipushoz kepest azert egesz jok voltak azok is.
Aztan jottek a Xantiak, most meg a C5-os.

Karoly

------
On Apr 10, 2012 @ 11:04 pm, arnold.fuzesi.lista at gmail.com wrote:
No Comment

------
On Apr 10, 2012 @ 11:01 pm, koka55 at kabsi.at wrote:
> Hm. Csak az autópálya-rendőrök, vagy mind?
Ja, ezt az elobb kifelejtettem.

Termeszetesen csak az autopalyan. Kozuton ott is "rendes" 
sebessegkorlatozas van, oda nem kellenek szuper rendorautok, eleg a 
Passat is. Eltekintve - gondolom - a razos esetektol.

Ott biztosan nem mernek a palacsintak leragasztott rendszamu motorral 
vigeckedni. :))) A nemetek ugyanis valoban jaroroznek, nem csak magyar 
modon beallnak a "jol fizeto" helyekre mericskelni. A jarorozes kozben 
meglepoen sok szabalytalankodot kikapnak a forgalombol. Ez szerintem 
nagyon fontos is, mert ha jol tudom - minden media hajciho ellenere -, 
az elso szamu baleseti ok nem a gyurshajtas, hanem a hibas elozes.

Karoly

------
On Apr 10, 2012 @ 11:00 pm, koka55 at kabsi.at wrote:
Ausztriaban is muxik.
Sajat karunkon tanultuk meg, par eve mentunk Villach fele az autopalyan, 
majd kb. ket het mulva jott a bunti, hogy 0,7sec kovetesi tavolsagot 
tartottunk. Igaz, mi "csak" 72 Eurot fizettunk.

Karoly


> Most olvasom a totalcar-on:
>
> "Nemrég Németországban jártam, és sofőrünk – egy őslakos – beárazta,
> hogy az előttünk az X6-os az autópályán mennyiért szabálytalankodott.
> Először elkezdte letolni az előtte menőt, amit Németországban tilt a
> KRESZ. Erre nem árt figyelni, mert a németek nemcsak meghozzák a
> szabályokat, hanem utána be is tartatják. A szabály pedig egyszerű:
> aki százzal megy, az minimum ötven méter követési távolságot
> köteles tartani, százhatvannál már nyolcvanat; azaz a sebesség felét,
> méterben kifejezve. A német rendőrök egyébként ezt valóban mérik,
> radarokkal, de ne kérdezzék, pontosan hogyan. Akit megcsípnek,
> az négyszáz eurós büntetésre számíthat. Sofőrünk elmondta,
> hogy a rendőrségnek már több bevétele van a követési távolság
> nem betartásáért kiszabott büntikből, mint a gyorshajtásból kiszabottért."
>
> Át kéne venni tőlük.
>
> Gábor
>
>
> -----Original Message-----
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu <elektro-etc at tesla.hu>
> Date: 2012. április 6. 23:12
> Subject: [elektro-etc] Gonosz gondolat
>
>
> Hogyan lehetne egyszerűen megcsinálni egy olyan motyót, ami hátrafelé
> sasol az autó mögé, és ha valaki túl közel jön, akkor felvillantja a
> féklámpát, vagy esetleg úgy is tartja, amíg le nem marad, vagy valami
> ilyesmi?
> Mondjuk 2-3-4 diszkrét módon kapcsolható távolságbeállítással álló
> helyzetre, városi közlekedésre, országútra, autópályára, vagy
> sebességfüggő módon automatikusan szabva meg a riasztási határt.
>
> Best regards,
> Andy
>
>

------
This is an automated response.  Your issue has been noted.  We'll be in touch soon.

Please reply to this email or visit the URL below with any additional details.

http://balu1:89/portal/view-help-request/246




More information about the Elektro-etc mailing list